تصویر بودیسم در میانمار : احمد سعیدی

  احمد سعیدی .   چند قبل جامعه مدنی افغانستان در کابل برسم اعتراض علیه فجایع وخشونت های درد ناک نسل کشی شهر راخین میانمار بر مه دست به احتجاج زدند واز حکومت وحدت ملی خواستند تا موقف رسمی خودرا در برابر دموکراسی ستیزی مصر وبر مه که تمام موازین حقوق بشری را زیر پا گذا شته اند اعلام داشته از حالت بی جهت وخنثی بودن بیرون شود. سکوت وحشت میانمار برای وجدانهای بیدار غیر قابل تحمل است  در اخبار وتلویزیونها می شنویم ومی بینیم که مسلمانان شهر رانگون میانمار همه روزه قتل عام می شوند و فجایعی در این کشور علیه مسلمانان روی می دهد که این جنایات در دیگر نقاط حساس جهان  میبود صدای جامعه جهانی بلند میشد ، اما  در کشتار مسلمانان میانماری می توان گفت که تقریبا جامعه جهانی تا کنون از کنار این

تراژیدی انسانی با سکوت و بدون تفاوت عبور کرده است که میتوان گفت تبعیض وتعصب در سیاست ملل متحد نهایت  نگران کننده است. مسلمانان میانمار که به “روهینگیا” معروف هستند در شمال ایالت راخین در غرب میانمار متمرکز می باشند. دولت میانمار این اقلیت را به رسمیت نمی شناسد و آنها را مهاجران غیرقانونی می داند. وامسال به بهانه های گو نا گون به فجیع ترین شکل آن بسته وکشته وسوختانده میشوند.

شما هم می بنید وآگاهی داردید که از ماه می سال جاری تا کنون و از زمان آغاز درگیری‌ها درغرب میانمار، بودایی‌ها با حمله به مناطق مسلمان‌نشین بیش از 2000 منزل مسکونی متعلق به مسلمانان را به آتش کشیده اند و بیش از یک صد هزار نفر را آواره و بی خانمان کرده اند که وضعیت آوارگان سرگردان در مرز با بنگلادش به مراتب بدتر است.
(تین سین)، رئیس‌جمهور نظامی  میانمار جمعیت 800 هزار نفری مسلمان روهینگیا در این کشور را قومیتی خارجی معرفی کرده و گفته است که مسلمانان یا باید در اردوگاه‌های آوارگان متمرکز شده یا اینکه اخراج شوند.
گفته می شود دهها هزار نفر از مسلمانان بی دفاع از آغاز ناآرامی های فرقه ای در میانمار به دست افراطیون بودایی به قتل رسیده اند و دهها هزار تن دیگر مجبور به ترک وطن شده و به کشورهای مجاور از جمله بنگلادش پناه برده اند. 

خلاصه ابعاد فاجعه میا نمار  بحدی است که از دیدن تصاویر ” از کشته پشته ساختن ” یا پشته های کشته  مظلومان مسلمان میانماری قلب انسان به درد می آید و هر بینندۀ به این فکر فرو می رود که گاه انسان ها تا چه حد بی مرزوقاعده وحشی هستند و جنایاتی مرتکب می شوند که حتی وحشی ترین  حیوان ها نیز آن گونه رفتار نمی کنند. وظیفه هر انسان به طور عام و هر مسلمان به طور خاص این است که صدای مظلومیت مسلمانان قتل عام شده و در شرف قتل عام میانمار را به گوش جهان و خانم “آنگ سان سوچی ” رهبر دموکراسی خواهان برمه و برنده جایزه نوبل صلح ! که تا کنون هیچ اظهار نظری درباره این جنایات هولناک نداشته ، برساند.

چرا جهان در برابر این فچایع بی تفاوت است؟: فگر میکنم مدافعبن جاهل وخشن اسلام جهان را نسبت به مسلمانان بی تفاوت ساخته است. فجايع و جنايات انجام شده از سوی گرو های تروريستی  موسوم به القاعده در افغانستان ،، پاكستان ، الجزاير ، یمن ، عراق و  سوريه، لیبی و نسبت دادن تمام اين جنايات ضد بشری ‌به اسلام عزيز ؛ از اسلام  چهرۀ خشن ، زشت ، غير اخلاقی ، خالی از عاطفه ، به دور از انديشه و منطق و فارغ از انسانيت   در اذهان ترسيم نموده است. در اين اسلام به دار آويختن كودكان ، اغفال و فریب دادن نوجوانان برای انجام عملیات انتحاری ، بستن کمربند انفجاری به کودکان کم سن و سال و بی خبر از همه جا و در ادامه منفجر ساختن این کودکان از راه دور در مساجد و زیارتگاه ها و محل تجمع مردم ، كشتار زنان و دختران ، ممانعت از تحصيل علم و دانش  یک وجیبه است .این اعمال با عث شده تا به باور کسانی که شناخت آنها از اسلام محدود به همین آگاهی های نادرست وقسما  مغرضانه است ؛ اسلام  را دین خشونت و كشتار و به معنای ‌به مخاطره افتادن امنيت و آرامش  فکر کنند . از نظر مخافین  اسلام با اعمال متذکره  پيام آور جمود ، خشونت و بی رحمی و شقاوت است که  قطع اعضای بدن ، بريدن سر انسان ها ، بازی كردن با سرهای بريده و يا پختن آنها و نظاير اين جنايات فجيع ، نه تنها قبيح و مذموم نيست ، بلكه امری‌ مقدس و تكليفی واجب و عين عبادت ؛ معرفی‌می شود .
با این عملیات شنیع غیر انسانی و اقدامات شرم آوری که به نام اسلام انجام می گیرد و مصادیق و نمونه های آن با شرح و تفصیل و تحلیل های هدفمند و مغرضانه — از سوی دستگاه های تبلیغاتی و سخن پراکنی  استکبار از صبح تا شب و از شب تا صبح به جهانیان القاء می شود که فشردۀ اين اسلام سياهی و تباهی است و اين اسلام دارای‌هيچ جاذبۀ نبوده سرتاسر آن و همه وجود آن ، نگرانی ، احساس خطر و در نتيجه دافعه مطلق است بناءٌ .
از این اسلام باید گریخت و برای مصون ماندن از خطر و تهدید و آسیب های آن ، ضروری است تا با پیشدستی و اقدامات پیشگیرانه ، مسلمانان ، یعنی کانون خطر و فتنه را کشت و از میان برداشت و جامعه و جوانان را از خطر ابتلاء و گرفتار آمدن به اسلامی اینچنین ، رها و ایمن ساخت.

در نهایت با آنکه اعمال وحشتناک قصاب بر ما را  با شدید ترین الفاظ  محکوم میکنم وتصویر  هولناک بو دیسم را که از خون مسلمانان بی گناه رنگ آمیزی گردیده خطر ناکتراز جنگ های صلیبی علیه مسلمانان دانسته از بنگاه جهانی حقوق بشر ،سازمان یخن زدۀ ملل متحد، ساز مان بی خاصیت کشور های اسلامی، مجدانه تقا ضا دارم تا اعمال شوم القاعده ، داعش وطالب را  ونظامیمان بر مارا محکوم و  از حکومت بی بر نامه ونا متحد وحدت ملی  افغانستان نیز تقاضا مینمایم  تا بخاطر حمایت از انسانهای مظلوم راخین میانمار احتجاج نموده حمایت خودرا از مظلومین اعلام بدارند….