یاد بود جشن نوروز در ونکوور کانادا

جشن نوروز

محفل با شکوهی به مناسبت نوروز به ابتکار انجمن زنان کانادا برای زنان افغانستان (Canadian Women for omen in Afghanistan    )به اشتراک آقای “توخی” جنرال قونسل افغانستان در ونکوور ، عده ی ازنمایندگان مردم در پارلمان کانادا و نمایندگان انجمن کشور های مختلف در براتش کلمبیا شام هفدهم مارچ 2012 در Royal Banquet Hall    واقع در ونکوور کانادا برگزار شد. از اینکه نوروز این جشن فرهنگی و مردمی ما در پهلوی سایر ممیزه های سازنده ملت ما نقش ارزشمند دارد، استاد مجید قیام رِییس خانۀ فرهنگی “مولانا” با صحبت کوتاه در رابطه ، جشن نوروز باستانی را به اشتراک کنندگان مبارک گفته و با نواختن ساز رباب اشتراک کنندگان را به حیرت آورد.
سپس خانم لورین(Lauryn Oates) رییس انجمن زنان کانادا برای زنان افغانستان حلول جشن نوروز را مبارک گفته در رابطه به کار و فعالیت های این انجمن خیریه و غیر دولتی که از  سال 1996 فعال شده در پانزده شهر کانادا دفتر و نمایندگی دارد و در همکاری و دفاع از حفوق زنان و دختران در نقاط مختلف افغانستان  خدمت نموده توضیحات داد که با گرمی از طرف اشتراک کنندگان مورد استقبال قرار گرفت.
خانم لورین Lauryn Oates’’)گفت: مبلغی که از مدرک فروش تکت و اعانه دوستان در این محفل جمع آوری میشود برای آموزش دختران جوان که از نعمت سواد و کسب در افغانستان بی بهره مانده اند مصرف خواهد شد.

سپس پروگرام جالب (Fashion Show)  نمایش لباسها ملی مردم افغانستان برگزار شد که با کف زدن های ذایدالوصف از طرف تماشاه چیان بدرقه گردید.
خانم سیور یکی مسؤولین این بر نامه یاد آور شد:در برنامه نمایش لباسهای ملی افغانی ،لباسهای مربوط به اقوام و ملیتهای مختلف مردم افغانستان به نمایش گذاشته شده است.  محفل با اجرای اتن ملی و صرف غذا های مختلف افغانی که بدین مناسبت  تهیه شده بود خاتمه یافت.
علاقمندان میتوانند جهت معلومات بیشتر با فعالیتهای این انجمن به ادرس زیر مراجعه دارند.

HYPERLINK “http://www.cw4wafghan.ca/” http://www.cw4wafghan.ca/

امان معاشر، خبرنگار آزاد