دیده بانان حقوق بشر یا یاوران گسترش فرهنگ وحشت و آدمکشی؟… طاها کوشان  از   فریمونت، کلیفرنیا

  این چند خبر را بخوانید و در زیر دوسه پرسشی دارم از دست اندرکاران که بهر تقسیم قبور انجمنی ساخته اند بنام دیده بانی حقوق بشر؟!

 سایت بی بی سی دری

سازمان دیده‌بان حقوق بشر از حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان خواسته که در مورد حکم دادگاه نظامی برای اعدام یک سرباز افغان تجدید نظر کند. این سرباز، به نام عبدالصبور، اوایل سال جاری میلادی پنج سرباز فرانسوی را در ولایت کاپیسا، در شمال کابل به ضرب گلوله به قتل رساند.

 سایت دویچه ویلی برنامه دری

مقامات افغانستان خبر دادند که شورشیان طالبان پنج فرد ملکی را به اتهام ارتباط با ناتو در نزدیکی کابل، پایتخت افغانستان اعدام کردند. این واقعه در ادامه چند حادثه مشابه در هفته های اخیر رخ داده است.مقامات افغانستان امروز یکشنبه، 1 اسد / 22 جولای، گفتند که شورشیان طالبان 5 فرد ملکی را در ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک در 40 کیلومتری کابل به اتهام ارتباط با نیروهای ناتو اعدام کردند.

 بصیر سالنگی والی پروان، در شمال کابل گفته که طالبان یک زن را به اتهام داشتن رابطه نامشروع کشته‌اند.

 دوشنبه 09 اوت 2010   بی بی سی

 مقامهای دولتی در ولایت بادغیس، واقع در شمال غرب افغانستان، گفته اند که یک زن چهل و هشت ساله که شوهرش چند سال پیش کشته شده بود، اخیراً به اتهام باردار شدن از مرد دیگری توسط افراد طالبان دستگیر شد و پس از محاکمه توسط یکی از افراد این گروه، به ضرب گلوله به قتل رسید. به نظر می رسد که برخورد طالبان با زنان همچنان مانند گذشته است

 شنبه 23 ژوئيه 2011 بی بی سی

 سه روز پس از واگذاری مسئولیت امنیتی شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند، مقامهای محلی از اعدام یک پسر هشت ساله توسط طالبان در شهر گرشک این ولایت خبر داده اند. گرشک یکی از ولسوالیها ولایت هلمند است که گروه طالبان در مناطق روستایی آن نفوذ دارند.

پنج شنبه 27 ژانويه 2011 بی بی سی

بدنبال انتشار تصاویر سنگسار کردن یک زوج جوان در شمال افغانستان، پلیس گفته است عاملان این ماجرا را به پیشگاه عدالت می آورد. صدیقه و خیام در اوت گذشته در دشت آرچی ولایت قندوز متهم به روابط نامشروع شدند.

 صدها نفر در سنگسار آنها حاضر شدند، اما هیچ کس هنوز در این رابطه دستگیر یا حتی متهم نشده است. این منطقه همچنان تحت کنترل طالبان قرار دارد.

 سه شنبه ۳ اسد ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۴۱نوشته شده توسطTOLOnews.com

 ریاست عمومی امنیت ملی روز سه شنبه گذشته گفته است که در دو سال گذشته کارمندان این نهاد بیش از دوصد مرد انتحاری را که قصد حمله بر مقام های بلند پایه ای حکومتی را داشتند، بازداشت کرده اند.  مشئول دفتر رسانه های این ریاست گفته است که افراد بازداشت شده می خواستند بر معاونان رئیس جمهور کرزی، اعضای کابینه، اعضای دادگاه عالی، اعضای شورای ملی والی بلخ و شماری دیگر از مقام های بلند پایه حکومتی حمله کنند.

اینها مشتی بود نمونه ای خروار

به این قرار پرسش ما از حامیان و هواداران و پاسبانان حقوق بشر در افغانستان و در سراسر دنیا این است:

 کسی که یک بار و دو بار و سه بار دست گیر می گردد به ارتکاب عین جرم اقدام به قتل با همه ساز و برگ آدم کشی فرجام او چه است؟

کسی که عملان مرتکب قتل می شود چه در اجتماع و چه در حالت جنگ آیا هم از نگاه شریعت اسلام و هم از دیگاه قوانین مدنی وحفاظتی دنیایی باید چه معامله ای با اینها صورت بگیرد؟

 این جانی ها میکشند آتش می زنند و ویرانی می کنند و هستی و زندگی انسان را برباد می دهند، و شماها از کردار آنها در برابر قانون  با کدام دلیل منطقی استدلال کرده می ایستید و دفاع می نمایید؟

 آیا با این هواخواهی  حقوق بشر- شما به اینگونه جانی ها و آدمکشها اطمینان نمی دهید که شما بروید بکشید ما شمارا زیر چتر حقوق بشر از کشتن می رهانیم؟ آیا این برداشت بنده درست و راست است یا که من به خطا رفته ام؟

 وازسوی دل آقای غنی احمدزی هم خوش است که راهکار انتقال نیروهارا از ناتو به افغانها سر براه کرده و هی بدست جانی ها می سپارد!

 وجدان بشریت را چه شده که یک ملت را به چنگال مرگ و وحشت می سپارند و خود مردمش که خیر در دنیا هیچ کسی نیست که دستی افسوسی بهم ساید! یا اینکه اصلا کسی وجدان ندارد؟