چرا ارگ نمی گزارد که مردم با طالبان بجنگند؟ – : : حفیظ حازم

عجیب سرزمینی و عجیب حکومت دارانی، مشاور خاص غنی محب خان بیشرمانه فرمان میدهد که در 17ولایت شمال مقاومت صورت نگیرد، بخاطری که ما با طالبان اینطور پروتوکول کرده ایم که 17 ولایت شمال از شما و 17 ولایت جنوب از ما.

پس همان قصه همیشگی لر و بر از پشتون ها که این طرفش هم از ما و آنطرفش هم از ما، پس سرنوشت این چندین میلیون اوزبیک، تاجک، هزاره، ایماق، تورکمن و غیره چه میشود؟؟؟

یا شاید همان سیاست قبلی پشتونیزه ساختن افغانستان که تاجک ها در کولاب، اوزبیک ها در اوزبیکستان و هزاره ها هم در گورستان بروند.

معامله های پشت پرده خلیل زاد و طالبان در دوحه بصورت حضوری و موافقت دولت غنی در پشت پرده، امروز بصورت آفتابی و روشن به همگان نمایان گردیده است که به هر صورت در نصف افغاستان پشتون ها بنام طالبان و در نصف دیگر افغانستان باز هم پشتون ها بنام جمهوریت حکومت کنند..

چندی پیش هم که گویا قیام های مردمی آغاذ گردید، دیدید که چگونه این قیام ها را خاموش کردند، یک گروه را با تهدید و زور گویی خاموش کردند و دیگران را با پول خریدند.

همگان شاهد آمدن عطا نور در مزار و صحبتش با مردم بودیم و دیدیم که عطا چه وعده هایی کرد که گویا بعد از یک هفته تمام ولسوالی های بلخ آزاد خو اهد شد و در یک حرکت نمایشی با فرزندانش در شورتپه رفته و یکشب کولا و بسیکیت خورده دوباره برگشتند و یا هم عباس دالر که یکی از میلیونر های کشور است، چنان پر طمطراق در منزلش صحبت کرد که از امشب چند هزار نفر را مسلح و مزار را به قبرستان طالبان مبدل خواهد کرد  و دیدیم که چند پوسته محدود مزار را هم نتوانست حفظ کند و‌مارشال دوستم هم که با بادی گارد هایش به ولسوالی آقچه رفتند تا با طالبان بجنگند، بعد از چند ساعت جنگ حدود دوصد نفر از نیرو های مارشال به اسارت طالبان در آمدند و در جنگ مسیر شبرغان و سرپل هم هیچ پیشرفتی حصول نشد و‌مارشال را مجبور کردند که به ترکیه برود.

همه این حرکت ها در بلخ و‌جوزجان و حوادث دیگر همچنانی در تخار، بدخشان، بغلان، سمنگان ، فاریاب ، بادغیس و هرات ناشی از چیست؟؟؟

چرا ارگ نمی گزارد که مردم با طالبان بجنگند؟

در این بیست سال اخیر مثلث شیطانی ( کرزی، غنی و خلیل زاد) با گروپ کاری، عمرزی، وردک، ، رحیمی، محب، یون، اتمر لنگ، ستانکزی لنگ، خلقی های پشتون، پرچمی های پشتون، حز ب اسلامی حکمتیار، سیاف با دار و دسته اش و بالاخره همه تمامیت خواهان در افغانستان بدون حضور دیگران  دست به دست هم داده اند و تمام اختلافات قبیله وی ، درونی و ایدیالوژی خویشرا کنار نهاده اند تا گویا دشمنان اصلی شانرا که تاجک ها، ازبیک ها و هزاره ها باشند برای همیشه خاموش، نابود و سرنگون کنند و از کشور برانند تا دیگر گویا صدای خراسان خواهی، تورکستان خواهی و هزارستان خواهی را نشنوند..

با دریغ یک عده دلقک های تاجک، اوزبیک و هزاره چون صالح، قانونی، دانش، خلیلی، بیک صاحب و صد های دیگر درین معامله ننگین با پشتون های تمامیت خواه شریک اند.

غنی عوام فریب دیروز در خوست با یاد آوری خط دیورند باز میخواهد افکار مردم را به بیراهه بکشد و صدای خیزش های مردمی را بنحو دیگری خاموش و سرکوب کند.

در حالیکه دو ماه است که در شمال خون میبارد، مردم نان ندارند، آمنیت ندارند، آب ندارند، دارو و دوا ندارند و طالبان هست و نیست شانرا به یغما میبرد، اصلآ یادی نمیکند.

شمال از پدر غنی، پدر محب، پدر کرزی و پدر عمرزی نیست که به برادران طالب شان تحفه کنند.

همه باید بدانند که هرگز کسی این اجازه را به آنها نخواهد داد که در مورد سرنوشت این مردم حاتم طایی گری کنند.

اگر یک نفر در این خطه زنده بود علیه تمامیت خو اهان خواهد جنگید و به دشمن قسم خورده اجازه تاراج این سرزمین را نخواهد داد. اگر زیاد دلشان به پنجابی های طالب بسوزد 17 ولایت جنوبی خودشانرا که هم زبان، هم فرهنگ و هم عقیده شان هستند تحفه کنند تا دنیا گل و‌گلزار شود . حفیظ حازم

بیوگرافی مختصر انجنیر حفیظ الله حازم


انجنیر حفیظ الله حازم در شهر شبرغان ولایت جوزجان در یک خانواده روشنفکربدنیا آمده تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در لیسه ابن یمین جوزجان و دوره لیسه را در لیسه نادریه (عمر شهید) کابل به پایان رسانیده است و در نتیجه امتحانات کانکور شامل انیستیتوت پولی تخنیک کابل شده است.
بعد از یک سال تحصیل در انیستیتوت پولی تخنیک کابل با استفاده از یک بورس تحصیلی عازم اتحاد شوروی وقت گردیده و در رشته انجنیری برق تحصیل و دیپلوم ماستری اخذ نموده است.
انجنیر حازم بعد از ختم تحصیل روانه وطن شده وشامل خدمت سربازی شده است. حازم تقریبآ یک سال درمربوطات وزارت آب و برق بصفت انجنیر ایفای وظیفه نموده است.
نسبت وسعت جنگ ها , بی امنی ها و روزگاران دشوار وطن مانند میلیون ها هموطنش وطن را ترک و راهی دیار غربت و آوارگی گردیده و در کشور هالند پناهنده گردیده و درین سرزمین مسکن گزین میباشد. حازم در هالند بمدت یازده سال در شرکت (ریکو) جاپان بصفت انجنیر ایفای وظیفه کرده است.
انجنیر حفیظ الله حازم غرض بلند بردن سطح دانش و توانایی های کاری و فکری اش همیشه تلاش کرده درس خوانده و زحمت کشیده.
حازم در کشور هالند هم در رشته های کمپیوتر و برنامه ریزی درس خوانده و هم چنان در رشته کارمند اجتماعی و محاسبه هم مدرک لیسانس گرفته است.
انجنیر حفیظ الله حازم یک سال و اندی هم بصفت کارمند اداری در شهرداری شهر دنبوش هالند مآموریت کرده و در ده سال اخیر بصفت مشاورو مترجم دولتی دروزارت عدلیه هالند ایفای وظیفه میکند.
انجنیر حفیظ الله حازم کارنامه های ماندگار در امورات فرهنگی و کار با مهاجرین و پناهندگان افغان دارد.
از مبارزات اجتماعی و فرهنگی انجنیر حازم میتوان از فعالیت های ذیل نام برد:
موسس و اولین رییس انجمن آریانا, رییس اتحادیه سراسری پناهندگان افغان در هالند که سالهای زیاد این وظیفه را عهده دار بوده و ازین طریق خدمات شایان و ارزنده برای پناهندگان افغان بخاطر رشد و حفظ فرهنگ وطنی ما و انتگریشن یا مطابقت با محیط در جامعه هالند انجام داده است.
انجنیر حفیظ الله حازم را یکی از بنیانگذار های اصلی فدراسیون فرهنگی تورکان افغانستان بوده و رییس عمومی کنونی آن میباشد.
انجنیر حفیظ الله حازم در اولین نشست انجمن شعرا و نویسندگان افغان در برون مرز (انشا) منعقده شهر اتریخت هالند بصفت منشی و سکرتر این انجمن انتخاب گردیده است. انجنیر حازم موسس و سکرتر مسول (خانقاه مولانا) در کشور هالند میباشد.
حازم در کنفرانس ها و نشست های زیاد بین المللی هم شرکت نموده و از نام پناهنده گان و روشنفکران افغان نماینده گی کرده است که از جمله با شرکت شان در کنفرانس بین المللی پناهندگان افغان منعقده مسکو بصفت معاون فدراسیون بین المللی پناهندگان افغان انتخاب گردیده است.
انجنیر حازم در سال ۲۰۰۶ بهترین شهروند سال و سفیر انتخابی شهر دنبوش هالند انتخاب شده است.
در قبال این همه کار های بزرگ اجتماعی حازم مرد قلم , ادب و فرهنگ هم است. انجنیر حفیظ الله حازم شاعر و نویسنده توانای کشور ما است. از حازم دو کتاب شعری بنام های غربت و سنگ های سیاه به چاب رسیده است, و دو کتاب دیگرش بنام های سنگ پارچه و داستان های کوتاه تحت کار میباشد.
از حازم دها مقاله و نوشته و صد ها شعر در سایت ها, روزنامه ها و مجلات داخلی و برون مرزی افغانستان و همچنان مقالاتی در روزنامه های هالندی انتشار یافته است.
انجنیر حفیظ الله حازم شخصیت شناخته شده در اجتماع افغان های مقیم هالند و اروپا بوده از محبوبیت و روابط وسیع در بین افغانها از هر قوم و زبان برخوردار است.
با احترام

بیوگرافی جناب حازم را از سایت ترک لر گرفته شده است

Short URL: https://www.turklar.com/?p=19649