مسئولیت قانونی و تاریخی سازمان های بین المللی : احمد سعیدی


سازمان های بین المللی بر اساس قوانین بین المللی ومنشور سازمان ملل متحد مکلف به برخورد قانون مندانه، منصفانه، عادلانه، رسالت مندانه و براساس احترام قوانین و ارزش های ملی مسئول هستند. سازمان های بین المللی و منطقه یی مسئولیت دارند که برای نظم و ثبات جهانی کار نمایند سازمان های بین المللی مکلفیت دارند برای آسایش ملت ها کار نمایند وبرای مقابله با حوادث و خشونت ها برنامه های وقایوی واجرائیوی داشته باشند.


آنچه بیان کردیم اساسی ترین موارد وظایف سازمانها را شکل می دهد و هیچ سازمانی حق ندارد از این اصول کلی فراتر اقدام کند.سازمانها مکلف هستند که در شرایط دشوار درکنار ملت ها باشند.
مدافعان منافع ملی افغانستان منحیث یک حرکت ملی و مردمی بخاطر ارزش های انسانی با تمام قوت حاضر است که در پهلوی شما یکجا با شما بخاطر بهبود بخشیدن وضعیت کشور گام به گام همکاری کند.
مدافعان منافع ملی افغانستان باور دارد که با مردم افغانستان و با همکاری جامعه بین المللی میتوانند گام های استواری بردارند.
سازمانها مکلف هستند که طرف اصلی خویش ملت ها را انتخاب نمایند.
سازمانها مکلف هستند که با دشمن ملت ها همدست نشوند.
امروز مردم افغانستان از جمله مظلوم ترین، فقیر ترین، نا امید ترین، بی ثبات ترین مردمان جهان هستند. امروز مردم افغانستان زخمی هستند و از شرایط دشوار، شرایط طاقت فرسا، شرایط درد ناک فرار دارند و سازمانها نسبت به هر شرایط دیگر مکلفیت دارند که صادقانه درکنار مردم افغانستان قرار گیرند وبه زخم های مردم افغانستان مرحمی گزارند. سازمان ها بیاد داشته باشند که روزی ملت ما از این وضعیت وحشتناک عبور خواهد کرد و روزی ما هم به مثابه انسان های آزاد و با ارزش در کره زمین وجود خواهیم داشت و آنگاه با هر دولت و هر سازمان محاسبه تاریخی خواهیم داشت.

من بعنوان یک شهروند افغانستان و بعنوان یک دانش آموخته علوم سیاسی بخوبی میدانم که وظیفه، مسئولیت، رسالت و مکلفیت سازمان ها چیست.
سازمانهای بین المللی باید همدست دشمنان مردم افغانستان نشوند, سازمان ها باید زمینه مشروعیت دهی را فراهم نکنند, سازمانها باید طرف مردم افغانستان باشند نه گروه ها و جریانات کوچک ، سازمانها در قسمت توزیع کمک ها برای مردم فقیر افغانستان از یک مکانیزم شفاف و عادلانه حمایت نمایند, بنام کمک های خیریه زمینه تقویت دشمن مردم افغانستان را فراهم نسازند و به نام مردم به گروه ها ملیارد ها دالر ندهند.
سازمان های بین المللی در قسمت سرکوب زنان، ممنوعیت آموزش، بازداشت ها وشکنجه ها موقف شفاف و قاطع داشته باشند; سازمان های بین المللی بدنبال منافع مردم افغانستان باشد, نه تطبیق کننده پالیسی های بی ثبات کننده گروه ها.
در نهایت در این شرایط تاریخی لازم است همه سازمانهای بین المللی در مطابقت به منشور سازمان ملل متحد و اصول اساسی روابط بین الملل
برای برگشت آرامش، ثبات، عدالت، مشروعیت و براساس اراده ملت و دریافت راه حل برای قضیه افغانستان بدنبال برگزاری کنفرانس های منطقه یی و بین المللی باشند و همه طرف های دخیل در قضیه افغانستان دعوت کنند تا برای برگشت یک نظام مشروع تلاش و اقدام صورت گیرد. هرگاه سازمان های بین المللی مسئولیت قانونی، تاریخی و رسالت جهانی خود را انجام ندادند و از گروه های تروریستی در غیاب مردم افغاستان تفاهم و تعامل کردند, بیاد داشته باشند که فردا همین گروه های افراطی حتمآ تا پشت دروازه های مقر سازمان ملل متحد هم خواهند رسید و این را بدانید که همه جهانیان با یک دشمن مشترک و ظالم بنام تروریسم مواجه هستیم و تنها راه حل  مبارزه معنا دار، به موقع،  موثر و آگاهانه علیه این پدیده ویرانگر است و اگر شما تصور می کنید این گروه ها تغیر کرده اند ویا تغیر خواهند کرد, بدانید که سخت در اشتباه تاریخی هستید و این را بدانید قربانی امروز ما هستیم, قربانی فردا همه هستیم و این را هم بدانید که مقابله و سرکوب تروریسم ومسئول سازی تروریسم کمک به ما نیست, بلکه رسالت شما هم است.
لطفآ با سرنوشت مردم افغانستان برخورد سلیقوی نکنید، لطفآ طرف اصلی تان مردم افغانستان را بدانید، لطفآ وضعیت دشوار مردم افغانستان را درک کنید.
لطفآ از برخورد یک سال و هشت ماهه خویش با طالب درس بگیرید که طالب به هیچ تعهد ملی و بین المللی خود متعهد نیست و شما سازمان ها از رویه های معمول جهانی برای حل قضیه افغانستان اقدام کنید, نه از بر نامه های کوتاه مدت.
همچنان از سازمان های تاثیر گذار بر سرنوشت مردم افغانستان مانند
سازمان ملل متحد
سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو
سازمان کنفرانس اسلامی
سازمان شانگهای سازمانهای منطقه یی و غیره …
خواهش میکنم وضعیت مردم افغانستان نهایت تاسف بار و درد ناک است توجه صادقانه کنید
و رقابت های تان را در قسمت مردم افغانستان کنار گزارید.
” احمد سعیدی “

امکان ثبت دیدگاه وجود ندارد.