سخنی با مجاهد بزرگوار حاجی دین محمد خان ٣ حوت (اسفند) ۱۳۹۲ : طاها کــــوشـــــان

طاها کوشان

                                                 
 چوکفر از کعبه برخیزد کجاماند مسلمانیُ  بعد عرض سلام و ادب، جناب حاجی صاحب بزرگوار بنده که شما را از نزدیک می شناسم و به سجایای اعتقادی و اخلاقی آن بزرگوار احترام زیاد دارم و این از برکت همرکابی آن دوست بزرگوار در هنگام جهادپاک مسلمانان افغانستان علیه خدا ناباوران ملحد مارکسیست؛ بود. و مضاعف برآن شناخت درون خانوادگی ما.

 

 

 شما تنها از خانواده خویش دو شهید پاک در راه خدا خدایی کرده اید: شهید حاجی صاحب قدیر و شهید عبدالحق که روان هردو را با جمله شهدای گلگون کفن ما قرین رحمت خداوندی میخواهم. و همه را خداوند اول در زندگی وبعدا در آخرت بیامرزد.

بعضی اوقات یگان دوست را می پرسم خدابیامرز قبله گاه صاحب چه حال دارند؟ فورا با خلق تنگی گله آمیز می گویند:برادر گپته سنجیده بزن پدرم شکر زنده است.

 ازین بر می آید که بسیاری از ما برای دوستان و نزدیکان خود،آمرزش وقتی میخواهیم که از دنیا بروند. اما معنی دعای که در 24 ساعت 32 مرتبه میخوانیم؛ نمی دانیم که ای بار خدایا مارا قرین بخششت در دنیا و آخرت بگردان و از عذاب دوزخ نگه دارمان.

 اینک می رسیم به جان گپ:

از راه رسانه ها دیدیم که شما عالم دین و غازی مجاهد از کسی پشتی بانی تان را اعلام نمودید که به یقین در شناخت او شما و نوردیده حاجی ظاهر جان را به کژراهه برده اند.

 گروه غور بر استراتیژی نوامریکا،New America Strategic Study Groups در گزارشی از قول خانم (Rolla) (رولا زوجه بناغلی غنی احمدزی) گزارشی بسیار جالبی نوشته اند که برگردان فارسی آن مقاله بقلم جناب آقای عبدالودود ظفری در شماره آینده هفته نامه مردم افغانستان امید در ویرجینیای امریکا به چاپ می رسد. و من فراز های از آن نوشته را برای آگاهی شما بزرگوار و خانواده شهید پرور تان تقدیم میدارم.تاباشد که آن آگاه دین و خداشناس غازی از حقیقت این مداری آگاهی کامل پیدانمایند. و ما علینا الاالبلاغ.

 (رولاRULA که به یک خانوادۀ مذهبی عیسوی تعلق دارد، شایدمقام بانوی اول کشورافغانستان را، که نهایت مذهبی محافظه کارمیباشد، تصاحب نماید. رولا بخاطرموقف اجتماعی، شیک پوشی لباسهای اروپایی، برجسته ترین زن غربگرا درامریکامیباشد. اشرف غنی بروزهای یکشنبه درمراسم مذهبی کلیسای محل، همراه باپسرش، طارق، اشتراک میورزد. طارق فرزند غنی که درامریکابدنیاآمده است، ادعا می کند که رولامادرش یک عیسوی لبنانی میباشد. خانم رولا دریک مصاحبه باشبکۀ خبری سی بی اس CBS امریکا اظهارکرد: « هرگاهی که داکتراشرف غنی یکماه یادوماه بعد بخاطردیدار ازخانواده به امریکابازمیگردد، من برایش غذای لبنانی طرف علاقه اش را آماده میسازم. »

 (داکتراشرف غنی احمدزی اکثراً باخانم خودبخاطر نیایش وعبادت به کلیسای محل حاضرمیشود. خانم رولا گفت که شوهرش یک شخص بسیارمذهبی معلوم نمیشود، ولی خودرابیشتر یک مسیحی می پندارد تایک مسلمان که ازخانوادۀ مسلمان به یک خانوادۀ عیسوی مسکن گزین شده است.)برگردان کامل این گزارش را در شماره آینده هفته نامه مردم افغانستان بخوانید.

 سبحه بر کف، توبه برلب، دل پر از ذوق گناه

 معصیت را خنده می آید زاستغفار ما. قدسی مشهدی

 مبارک دی شه سیلابه د وصال استاذی راغی

 جناب حاجی صاحب دین محمد خان حیثیت و جایگاه شما در مقام یک مسلمان دعوتگر و یک بزرگ منطقه سرخرود چگونه به شما اجازه میدهد با کسی همدست شوید که او سه خدا و یک صلیب را می پرستد.

 چوکفر ازکعبه برخیزد کجا ماند مسلمانی؟

 خون شهدای میهن را در برابر شخصیتی که اول نه یک مسلمان باورمند بل با هزار و یک دلیل دیگر او یک مسیحی است که روزهای یک شنبه طارق پسرش را همراه با خانمش برای عبادت به کلیسای محل می برد و باهم عبادت حضرت عیسی مسیح را می نمایند.

 گیرم که هزار مصحف از بر داری

 با آن، چه کنی؟ که نفس کافرداری

 سر را به زمین، چی مینهی بهر نماز

 آنرا  به زمین بنه،  که درسر داری.ابوالسعید ابوالخیر (رح)

 طاها  کــــو شــــان

دوستی با شوخی برایم گفت بنویس که خداناکرده حاجی صاحب برای ملکه عیسوی اش یک کلیسا آباد خواهد کرد و از اناجیل چهار گانه برایش وعظ خواهد نمود. که لا وقع الله.

 امید واریم که همه هم میهنان ما چشم و گوش خود را خوب باز نمایند و چرب و نرم زبانی های مداریها را نخورند و خون شهیدان پاک راه اعلا کلمة الله را به هدر نداده و به معامله نگیرند و تعصب کور که سرچشمه از جهالت دارد را بدور انداخته سرنوشت نوباوگان میهن را همانند نسل ما؛ تباه و برباد نکنند.

 چه خوب خواهد بود که همان راه شهید حاجی صاحب قدیر را ادامه دهید،چون حاجی قدیر شهید نعمات دارین را نصیب شده است.

 جناب حاجی صاحب بزرگوار

 چون واقعا و از ته دل به خانواده بزرگوار و شهید پرورتان سخت دلبستگی دارم این عرایض را خدمت عرض نمودم که در این آخر زندگی و گوساله پرستی؛ از شان و حیثت شما بزرگوار غازی بدور است.

 عرق گرفته زپندم رخ نیکوی ترا

زمن مرنج که میخواهم آبروی ترا.