سیمای قاتل یما سیاوش در آیینه ی حقیقت: خان آقا سعید

 به پیشگاه انسان های آزاد!
محاکم بین المللی ومطبوعات جهانی!
با احترامات بی پایان به مردمان داغدیده افغانستان! بازتاب غم انگیز فاجعه شهادت همشیره زاده ی نازنینم، یماجان سیاوش، این نگین پردرخشش رسانه های شنیداری، نوشتاری ودیداری افغانستان؛ ژورنالیست پیشین و گوینده پرتوان ومحبوب تلویزیون طلوع نشان داد که یما سیاوش نه تنها به خانواده ی ما، بل به تمام سرزمین افغانستان، فرهنگ وتاریخ این بلاد خونین تعلق جدایی ناپذیر داشت.

 من به دنبال مرگ این عزیز افغانستان غرقه در خون، دیدم که چگونه باران های اشک از چشمان دوستان اش به زمین ریخت.

 خوب دیدم که هزاران وده ها هزار قلب دوستان عزیز ما خونچکان شد.
من به این باورم که نباید خون‌های این شهید بی محابا برزمین جریان یابد. باید این خونها مسیرش را دریابد. به سیلاب و طوفان مبدل شده، کاخ های ستم، ستمگر وباشگاه تروریست های افغانستان را نابود نماید.
فلهذا، ضرور میدانم تا مردم عزیز افغانستان را در جریان توطیه شهادت یماجان سیاوش قرار داده وسرنخ های اصلی را از پرده بیرون آوده تا باشد منتج به نجات سایر جوانان ودوستانی که در لیست طولانی ودر حلقهٔ زنجیره‌ای برای ترور ها وکشتار آینده ثبت شده اند، نجات داده شوند.
سرآغاز ماجرا:
همشیره زاده ام شهید یما سیاوش روز شنبه مورخ ۱۷ ماه عقرب سال ۱۳۹۹در انفجاری در داخل موترش به شهادت رسانیده شد. این موتردفتر او و متعلق به « دافغانستان بانک» بود.
این موتر شب هنگام تحت مراقبت شدید کمره های مدار بسته( از آخرین فرآورده های فیلمبرداری دیجیتال مدرن امنیتی) در پارکینگ« دافغانستان بانک»، در جوار ارگ اشرف غنی قرار داشته و با احاطه دیوارهای بلند سمنتی محافظت می شد.

 اینکه موتر حامل یما سیاوش( موتر رسمی- دولتی) زیر پوشش و کنترول کمره های مدار بسته ی امنیتی بانک مرکزی افغانستان قرار داشته است؛ پس چرا مسوولین امنیتی  اشرف غنی، تا کنون، اصلا در مورد چگونگی فیلمبرداری کمره های امنیتی مدار بسته، پنهانکاری کرده، مهر خاموشی بر لب زده و گزارشی را ارایه نداشته اند؟ 

 
موتر نامبرده صبح هنگام، غرض انتقال یما سیاوش به وظیفه اش به بلاک شان به مکروبان آمده و بساعت ۷و ۴۰دقیقه قبل از ظهر، یما سیاوش درموتر نشسته و عازم دفتر خود بود که درفاصلهٔ کوتاه چند متری بلاک محل سکونت شان، بساعت ۷و ۴۵دقیقه، طی انفجار بم جابجا شده در موترش از طرف دولت تحت اداره اشرف غنی با یک نفر همکار و دریور موتر جام شهادت نوشیدند.
اینکه چطور و چرا و روی کدام انگیزه چنین جنایت بزرگ بوقوع پیوست، تنها دولت تحت رهبری اشرف غنی ومرتجع استخباراتی آن از آن آگاه است.
بر اساس حقایق وفاکت های روشن وانکارناپذیرنمیتوان دست های ابهام برانگیز دیگر را درین فاجعه انسانی مقصر پنداشت.
مبرهن واضح است که دولت اشرف غنی بخاطر خفه نمودن صدای آزادی بیان و آزادی فکر واندیشه، یما سیاوش را که خار چشم خود می پنداشت او را به طرز غیر انسانی به شهادت رساند.
این جنایت بخاطر افشاء گری های یما سیاوش هنگامی که وی نطاق وگرداننده فعال میز های مدور سیاسی در تلویزیون طلوع بود، ریشه گرفت و طی این پروسه ی زمانی بخاطر گم ساختن پل پای قاتل به تعویق انداخته شد و بلاخره در شرایط کنونی وتحت یک سناریوی مهندسی شده ی استخبارات دولت غنی عملی گردید.

 
یکی از رویکرد های دیگری که سرنخ های اصلی را بدست می دهد عبارت ازین است که دولت بطور بسیار عاجل ودرست پس از چهار دقیقهٔ انفجار موتر خبر مرگ یما سیاوش را به نشر سپرده که نهایت تعجب انگیز است.
پرسشی مطرح می شودکه مسئولین گوش به آواز دولت از کجا می دانستند که شهید یما در موتر است یا خیر؟
هرگاه به شخصی موظف اطلاعاتی، وظیفه نداده بودند که متوجه باشد تا بداند که آیا واقعآ یما سیاوش درموتر حضور داشت یا خیر ؟
از قراین معلوم است که یک شبکه بزرگ استخباراتی برای راه اندازی این برنامه موظف گردیده بود. درین میان یک فرد اطلاعاتی مامور شده بود تا در آخرین دقایق با فشار دگمه،پلان انفجاررا عملی نماید.
طبق گزارشات منابع دولتی، یما سیاوش به وسیله مواد “آر دی آکس” ترور شده است.
دولت غنی در پی شهادت یما سیاوش دست به افسانه سازی کاذبانه زده ومسئولیت این جنایت را بردوش عبیده کاروان مربوط طالبان حواله میدارند.
برای رد یابی برخی سرنخ های اصلی، خوبست به نگارش پدر یما سیاوش در اخبار «ارمغان» را توجه گردد.او در بخشی از مقاله ی خود چنین نوشته است:
“به دنبال این جنایت سردمداران نظام به خانواده شهید ادای تسلیت میکنند و وعده به کیفر رسیدن عاملان این قضیه را در اسرع وقت با یک اعلامیه از شاه تا گدا و از (کی) تا (می) در رسانه ها جار میزنند و به اطلاع همگان از والی تا جوالی و از کار گر تا رهبر درسراسر دنیا بوق زده وبا توصیه های پدرانه و موعظه های رهنمودی جلسات شش و نیم صبح قضیه را به دنیا خزعبلات و لاطایلات کشانده، به این ترتیب به افسانه پایان زندگی یما سیاووش نقطه پایان میگذارند”.

 
با ابراز تسلیت به خانواده ژورنالیست جوان جاه دارد مردم جهان را آگاه ساخت که جلو کشتار دولت فساد پیشه اشرف غنی خون آشام را گرفته که باروح ملکوتی یما سیاوش ژور نالیست ورزیده که خود نمونه بر جسته آزادی بیان بود با قساوت بیمانند برخورد کرد.
دیگر عاملین قضیه پوشیده نمانده است ومسئول این حادثه تراژیدی دولت تحت رهبری اشرف غنی است.
به بانگ رسا باید صدا کشید که هزاران نفرین وهزاران لعنت نثار این دولت خونخوار وپوشالی باد که چگونه خون نوجوانان کشور را در پای عقده ها، کینه ها وحسادت های سرکوفته شان فرش زمین مینماید.
جامعه جهانی و در راس، دولت ایالات متحده امریکا که حامی دولت جمهوری اسلامی افغانستان است، نباید بیشتر به حمایت این دولت آدمخوار پرداخته ودستان خود را به خون بیگناهان وطن ما رنگین سازند.

 
تداوم حمایت ازین دولت جنایتکار بیشتر مسبب اعمال ضد انسانی ،ضد بشری وقتل وکشتار هموطنان بویژه جوانان وطن خواهد شد.
این شیوه وحشیانه دولت غنی، جامعه جهانی، دولت و مردم امریکا را به حیث ارگانهای ضد دموکراسی، ضد آزادی بیان و ضد حقوق بشر و ناقض کامل اعلامیه های جهانی حقوق بشر معرفی خواهد کرد.
حرکت وحشاینه اشرف غنی در خصوص قتل وشهادت یما سیاوش به معنای اعلام دشمنی آشکار با آزادی بیان است وسلی محکمی است بر رخ ژورنالیسم ،آزادی بیان و آزادی عقیده، انسان و انسانیت در افغانستان.
یما سیاوش نطاق با تمکین و سخنور شایسته وفرزند افغانستان بود.همیش در قلب مردم زنده خواهد بود. اما محاکمه تاریخ با دولت تروریستی اشرف غنی احمدزی ابدی خواهد بود؛!


با احترامات فائقه


خان آقا سعید