جنگ قدرت‌ها؛ تباهی ملت‌ها؛ جنگ در افغانستان جنگ داخلی نیست: عبدالقدیر میرزایی

این جنگ را سیاست‌مداران، جنگ نیابتی تعریف می‌کنند؛

این جنگ، جنگ انگلیس و امریکا با روسیه است،

این جنگ، جنگ عربستان سعودی، امارات متحده‌ی عربی و سایر شیخ‌نشینان‌های حوزه‌ی خلیج فارس با ایران است؛

این جنگ، جنگ هندوستان و پاکستان است و سر انجام این جنگ، جنگ منافع و خرید و فروش اسلحه‌ی کشور های تولید کننده‌ی این اسلحه‌ها است.

و این جنگ، جنگ پاکستان با افغانستان ‌به‌هدف تحمیل منافع نامشروع ان‌کشور بالای کشور ماست.

ا جنگ، جنگ ارزشی نیست و دین مبین اسلام قرن‌هاست به‌حیث ابزار توسط این کشور ها استفاده می‌شود.

برخی از هم‌مسلک‌ها و رسانه‌های کشور مان خواسته و‌ناخواسته به‌نفع دشمنان آزادی بیان و دشمنان انسانیت تبلیغ می‌کنند. آن‌ها بی‌خبر از آن استند که این تبلیغات به‌ضرر خود شان می‌انجامد.

من شخصن به‌عنوان یک‌خبرنگار در بیست‌سال پسین با دولت کار نکردم به‌این معنا که « مامور دولتی» نبودم، و دولت افغانستان هم‌چنان با من میانه‌ی خوبی نداشه و ندارد، بدلیل این‌که تملق و چاپلوسی در سرشت من نیست، و مرتبط به‌کدام جناحی نیستم اما هیچ‌گاهی در پیش‌برد کار رسانه‌یی بر خلاف منافع علیای ملت بزرگ کشور زجر دیده‌ی خویش‌ و نظام، عمل نکردم.

نقدها و نظریات خویش‌را از ارگ تا کاخ سفید با جرات تمام مطرح کردم و این نقد و نظر هم‌چنان به‌هدف اصلاح کار در نظام بوده‌و نه چیز دی‌گری.

اما حرمت کشورم را حرمت خویش تلقی می‌کنم.

این را می‌پذیرم و‌خود هم‌چنان بارها تاکید بران داشتم که حاکمیت موجود، فاسد‌ترین حاکمیت در تاریخ معاصر افغانستان حساب خواهد شد، زیرا چه‌نبود که نشد، به‌هر حال، این مسایل را همه می‌دانند، همه به‌این معنا که از دست‌فروش بی‌سواد تا ماستر و داکتر و …. درک کردند و می‌کنند که حاکمان سود جو تا چه حد و مرز بی‌عدالتی‌ها را در ابعاد مختلف زنده‌گی مردم به‌هدف منفعت‌جویی و عیش و عشرت خویش بالای این ملت پابرهنه روا داشتند.

در این آزمون هیچ گروهی « تکنوکرات‌های دو تابعیته، جهادگران و‌ سیاسیون منفعت‌طلب» نمی‌توانند خویشتن را بری‌الذمه بشمارند، زیرا هر یکی از این گروه‌های یاد شده در حد توان خویش ظلم‌های زیادی را بالای این ملت مظلوم و زجر کشیده روا داشته و از هر نوع بی‌عدالتی و‌مظالم پیدا و پنهان‌شان دریغ نکرده‌اند.

به‌هر صورت به‌قول خبرنگاران بی‌بی‌سی حالا توپ در میدان رسانه‌های کشور خود ماست که چه می‌کنند؟

من از رسانه‌های بین‌المللی گلایه ندارم، زیرا این رسانه‌ها بازتاب‌دهنده منافع و اهداف استراتیژیک کشور های خود شان استند، هم‌چنان این رسانه‌ها و خبرنگاران رسانه‌های بیرونی از هر گزارش خویش به میزان وزن گزارش‌های خوبش امتیاز بدست می‌اورند.

در جمع‌بندی فشرده می‌خواهم به هم‌مسلک‌هایم اذعان کنم که منافع علیای ملت، حمایت از مردم و تداوم نظام دموکراتیک و‌ازادی بیان به نفع رسانه‌ها، مردم و کشور ماست.

هیچ چیزی بالاتر از عزت و حرمت کشور و مردم کشور برای ما و شما نیست.

چهارشنبه ۱۶سرطان/تیرماه۱۴۰۰

امکان ثبت دیدگاه وجود ندارد.