نجیب رستگار به عمر ۶۲ سالگی از جهان چشم بست- انالله وانا الیه راجعون

نجیب رستگار سالهای قبل، که در افغانستان بود ؛ در اثر خون‎ریزی دماغی، تعادل صحی خود را از دست داد. او در سال 1337 خورشیدی در کابل زاده شد و بتاریخ نزدهم سپمتبر ۲۰۲۰ در کشور هاند چشم از جهان بست. نجیب رستگار تحصیلات خویش را در لیسه نادریه به پایان رسانید و بعد وارد پوهنتون کابل شد . و شامل « پوهنحی هنرهای زیبای » گردید . وی از کودکی می‌خواست نقاشی بیآموزد و نقاش بزرگی افغانستان شود، روی همین انگیزه به ‌ آموزشگاه نقاشی رفت و به نقاشی پرداخت و هنر نقاشی را از استاد خیرمحمد هنرمند و نقاش معروف افغانستان فرا گیرد. تابلوهای کشتزار، چوپان، برف در کوچه، دختر روستایی، چوری فروشان، زن افغانستان، بودا و بامیان، حجاب، پرندگان آواره و گل‌برگ‌ها را با صلابت و زیبایی آفرید، این ها کار چندسال زحمت رستگار می‌باشد. نجیب رستگار نه تنها یک نقاش ؛ بلکه آواز خوان ؛ شاعر ؛ نوازنده؛ آهنگ ساز و یکتن از ایجادگران گروه هنری باران بشمار میرود.

رستگار از دوران نوجوانی و بدون استاد، نواختن نی را بلد فرا گرفت و شهنایی را نزد استادان هندی در هندوستان آموخت. به قول دوستانش؛ زمانیکه نجیب رستگار، وقتی نی‌ می‌نواخت، تو گویی جان خودش را در پرده‌های نی می‌دمید. نجیب رستگار با خانواده‌اش در کشور هالند، زنده‌گی می‌کرد. خانواده رستگار هنرمندان خوبی در جامعه تقدیم کردند . فرید رستگار برادر کهتر نجیب رستگار میباشد.

سایت ماریا دارو تسلیت خویش را به خانواده محترم رستگار و هنرمندان افغانستان عرض میدارد . مرگ نجیب رستگار برای کانوان هنرمندان ـ آواز خوانان و نقاش افغانستان ضایعه بزرگ میباشد . روانش شاد و تنش آسوده باد.

https://www.youtube.com/watch?v=ChmipM46htY