استقلال و پاسبانی ازآن وظیفه ماست: حاجی محمد طاهر خیراندیش

استقلال  چه  کلمه  زیبا ست که بدون  آن زندگی  برای  انسان  و حتا پرندگان معنی  و مهفوم  ندارد  مرگ  به مراتب  بهتراست از  زندگی در اسارت است. هرگاه  پرنده  ای  را در قفس  نگاه  کنیم  برای  آزادی  از قفس میتپد تا به پرواز آید و از اسارت  ازاد گردد. استقلال و آزادی  انسانها نعمت  و میراث  بزرگی است  که  از نیاکان و شیرمردان  وطن بمارسیده  استُ در حفظ و نگهداشت آن باید  تلاش کرد تا این  میراث  بزرگ را حراست  نمود  و برای  اعمار  وتنفس  در  فضای  آزاد کشور کوشا گردیم.

اما بدبختانه  که در چند  دهه  پسین  مردم ما در اثر تفتین  و افسونگر ی  ممالک  همسایه تحت  نام  گروپ  و یا تنظیمهای  مختلف در مقابل هم  جنگیدند و از همین  بی  ثباتی ُ  کشور های  دیگر  آشکاراٌ در خاک  ما لشکر کشی  نمودند ُ هموطنان  ما اواره  ممالک  بیگانه شدند.

بنابر مداخله  کشور های همسایه  اوضاع  داخل  کشور مختل و زندگی در خانه خود ما بخطر مواجه  شده  است. از همین  اوضاع آشفته  بی کفایتی  دولت  حاکم  امنیت  استفاده جویان  و تارک  اندیشان زندگی  هموطنان را  در  سرتاسر  کشور بخطر  مواجه ساخته  اند.

هموطنان  عزیز  بیآئید  دست  بدست  هم  داده  برای  وحدت  و یک  پارچگی خویش  در زیر یک  بیرق  واحد کار  و پیکار نمایم  و حرفهای  دشمنان را بی  بها ساخت  در حفظ  و نگهداشت وطن  از  پنجه  شرارت  پیشگان ایثار  نمایم زیرا گروپ های  طالبان نه نتها  دشمن  فرهنگ  وترقی  میباشند بلکه  بر ضد دین  مقدس اسلام  نیز قد علم  کرده  اند . 

وطن  یعنی  خانه  مشترک ما  دارای  تاریخ  فرهنگی  ادبی  و شهکار های  رزمی  چند هزار  ساله  را در سینه  خویش  حفظ دارد . برای  هریک  ما  واجحب  است  تا  دامان  پاک ماد ر وطن را از  چنگ  لاشخوران  طالب رهائی  بخشیم  و منافع  و مصالح  ملی  خویش را مقدم  شمرده   بر علیه  هرگونه   ستم  و ظلم  مبارزه  نمایم  و نگذاریم  بازهم  وطن  ما  لانه  طالبان  بی  فرهنگ  و ادم  کش  گردد. 

زنده باد استقلال  و سر بلند باد وطن عزیز ما افغانستان.

               با احترام  

حاجی  محمد  طاهر خیر اندیش 

  هفتم   جنوری  (2013) بلجیم