شفیق مرید: برای خودم، مردم و مردم هرات متاسفم
علمای!!!؟؟؟ هرات: اجازه کنسرت موسیقی درین شهر مذهبی را نمیدهیم!
به نقل از گزارش خبر گزاری بُخدی، کنسرت موسیقی شفیق مرید آوازخوان سرشناس کشور به دلیل مخالفت برخی ازعالمان دینی (اصلاً یک ملانمای مجهول الهویه افراطی ـ1) در شهر هرات لغو شد. قرار بود شفیق مرید، کنسرت موسیقی را به نام” تبسم” در روز سوم عید فطر دراستدیوم ورزشی هرات برگزار کند. این کنسرت واکنش شدید برخی از چهره های مذهبی را درشهر هرات برانگیخت. گفته می شود که شماری ازهواداران قاری مجیب الرحمن انصاری خطیب مسجد جامع گذرگاه هرات عصر روز دوشنبه، برای جلوگیری از اجرای کنسرت شفیق مرید برای چند ساعت در روبروی دروازه استدیم ورزشی تجمع کردند. گفته شده این افراد هشدار دادند، درصورتی که این کنسرت موسیقی درهرات برگزار شود، با واکنش جدی مردم روبرو خواهد شد.به به. این آدم چهره های مسما ساخته شده بنام ملا و مولوی و طالب و آخوند و چه و چه هنوزکه قرن بیست ویک است، و هنوز تا هنوز در زخم های مردم ما چوبک زده نمک میپاشند و فراتر ازان به فرهنگ تاریخی ولایتی که زمانی مرکز تمدن بود اهانت و بی حرمتی و از همه بدتر فراتر از قانون عمل میکنند.
ای ملا نما های دون صفت و هرزه!
وقتی هموطنان بیشمار شما در عملیات های انتحاری قربانی میشوند،
وقتی شما که خود را منادیان، مبلغان و پیروان راستین راه اسلام میخوانید، پس چرا در برابر ترور استاد برهان ربانی که یکی از رهبران بالفعل شما بود، سکوت اختیار کردید؟ آیا آخرین اظهارات استاد ربانی که یک هفته قبل از ترور خویش اذعان داشتند: طالبان یک گروپ وحشی و تروریست است؛ حامیان شما را مصمم به ترور استاد نساخته بود؟ مرگ استاد ربانی برای وطن و مردم زیانبار تلقی میشود ویا دغدغهء حرام بودن کنسرت هنرمند محبوب و مردمی، شفیق مرید؟
وقتی جوخه های مرگی بنام طالبان برای کشتار هموطنان شما از کشور های نامنهاد اسلامی به ویژه پاکستان و ایران به کشور ما صادر میشوند،
وقتی بر حریم مقدس مرز و بوم و وطن شما؛ پاکستان بیشرمانه تجاوز و پیشروی میکند،
وقتی هزاران هموطن شما از فقر و بیکاری به مواد مخدر رو آورده معتاد میشوند،
وقتی فساد اراکین دولتی در محلات شما بیداد میکند،
وقتی ظلم و ستم افراد مسلح بنام گروپک های اربکی و غیر مسوول مردم را به جان میرساند،
وقتی همکاران شما یا ملا امامان! مساجد بر کودکان معصوم تجاوز جنسی میکنند،
وقتی پسران زورمندان به دختران و کودکان خانواده های مسلمان ما تجاوز و هتک ناموس مینمایند،
وقتی همکاران شما با واسکت های انتحاری دستگیر میشوند،
وقتی همکاران شما ( ملا امامان مساجد!) مواد انفجاری را در مساجد یعنی که خانه ی خدا (ج) جابجا میکنند،
وقتی دلبستگان شما یعنی که طالبان، نسخه هایی از قران مجید را عمدا” به آتش میکشند،
وقتی هزاران جوان برای جمع آوری حاصلات تریاک در کشتزار های مافیایی هلمند و قندهار و… مصروف کار میشوند،
وقتی توته های جگر شما یعنی که طالبان، نمازگذاران را در وقت نماز حین عبادت و تضرع در برابر خداوند (ج) مورد حمله قرار داده و به خاک و خون میکشانند،
وقتی به زن های متدین و مسلمان محلات شما تجاوز جنسی و سایر تعدی های ضد انسانی و ضد اسلامی صورت میگیرد تا جائیکه آنان را به خود سوزی مجبور میکند،
وقتی یک ملا امام مسجد( مولوی صاحب! سید احمد) در دوم ماه مبارک رمضان به کودک ده ساله در شمال کشور تجاوز جنسی میکند،
و ده ها وقتی ها…شما چرا بیشرمانه سکوت و خموشی اختیار میکنید؟
یعنی اینکه تا استشاره باداران نباشد، وجود فزیکی ندارید و بصورت مجازی متغیر هستید؟
شما کجا تشریف دارید، چه میکنید؟ چرا کر و کور و لال استید؟
نفرین بر ملا های مزدور که در دست دشمنان وطن قرار دارند و برای تحقق اهداف رذیلانه و ضد اسلامی و ضدانسانی و ضد بشری ایشان فعالیت میکنند.
به طور کلی ؛ به نظر میرسد که سلسلهء ای از تاکتیک ها برای استحمار وشستشوی مغزی و احمق
ساختن و گونه های جادویی توحش و بربریت … از زراد خانه های آی اس آی پاکستان، ام آی سکس انگلستان، ساواک آخوندی ایران ، موساد اسرائیل و مماثل هایشان در عربستان سعودی و شیخ نشین های عربی؛ به مزدوران پدر کرده و چندین پشته و تازه جذب شده شان آموختانده شده و اجرایی گردیده است ؛ تا آنچه بیداری و روشنی و تنور و ترقی و آزاده گیست و آزادیخواهی منکوب شود و دو باره وطن و سرزمین ما حتی به عصر حجر بر گردانیده شود. نمونه دیگر از این سلسله؛ خال زدن رخسار و بدن یک دختر هموطن ِ قندهاری با نام های گویا خدا و محمد با دستنوشته های کج و معوج نیمچه ملایی و تبلیغ و بزرگنمایی آن در رسانه های مزدور ارتجاعی و سیاهی پراگن میباشد(1 ویدیو و گزارش).
این بازی خود ساخته و پرداختهء شیطانی را معجزه نام گذاشته اند. ببینید که از نظر دین معجزه هم تکرار میشود؟ نه؛ به هیچصورت. مگر این بازی با دختر افغان، تکرار بازی ای نیست که در کشور داغستان صورت گرفته بود و دوکتوران آن را افشا کرده اظهار داشتند از نظر پزشکی این مسئله (بوجود آمدن خود به خود نوشته بر روی پوست) امکان پذیر نیست و هیچ اساس علمی ندارد. وی همچنین تاکید کرد که ممکن است این نوزاد به بیماری “درموگرافیزم” (Dermographism)- واکنش برونی است که در اثر فشار بر روی پوست بوجود می آید- مبتلا باشد. کسانی که تا این حد پوست حساسی دارند می توانند با انگشتان و یا اجسام غیر نوک تیز خطوطی بر روی پوست شان حک شود.(2)
مرکز تحقیقات طبی ماسکو همچنان تاکید کرده است که در شرایط حاضر چنین نوشته ها را روی پوست بدن، با استفاده از وسایل وامکانات بیوشیمی و شعاع ها به سهولت میتوان انجام داد. این در حالیست که پیغمبر خدا(ج) همه اُمت خویشرا به فراگیری علم و دانش توصیه؛ تشویق و ترغیب کرده است و حتی در زمان خویش با جدیت تام علیه معجزه طلبی کفار و منافقان مقاومت نموده اند. قرآن شریف سراسر از این مصداق ها سرشار میباشد. شما همهء مظالمی را که بر همنوعان و برادران و خواهران مسلمان تان روا میدارند، به چشم نمیبینید یعنی به حکم قرآن کَرید و کورید و لالِید. این شما اید که به دین اسلام بی حرمتی کرده آن را به تباهی کشانیده اید.
کودک نوزاد داغستانی
جوانان وطن، هنر دوستان عزیز!
نیروی فزیکی، قوت روحی و توان اندیشه و عمل متحدانهء شما چون سیل ِ سرکش و طوفان ِ مهیبی است که خس و خاشاک زهری و ویروسی نامنهاد مزدورکانی بنام ملا و داملا و مولوی و طالب را، با همه چلیگکان شان محو و نابود میکند. نگذارید که این افراطیان متحجر و تاریک اندیش به استشاره ی اجانب سرنوشت شما را رقم زنند. شما اگر به پا خیزید، روشنایی در مسیر و فرا راه های مردم چیره میشود و به ملت مظلوم و درد کشیده صلح، امنیت و سعادت می آفریند.
موفق و سربلند باد جوانان وطن!
نابود باد افراطگرایی، این ابزار تاریخی ی دو دمه دشمنان مردم افغانستان قبل از همه انگریز!
ویدیوی واکنش شفیق مرید در ین رابطه در یوتیوب
http://www.youtube.com/watch?v=sNv6BednLGY
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
(1) نوشته پر از اطلاعات و شهادت و تحلیل محترم محمود منجم زاده درین مورد خواندنی است: http://www.koofi.net/index.php?id=4867
(2) – لطف فرموده بالای لینک ویدیو کلیک نمائید
http://www.youtube.com/watch?v=IaKPTEMpJS4
—————————————————————————-
ضمایم و مستندات:
بحث وژمه و ظهور اسما را در اینجا خاتمه میدهم، ولی بر آنهایی ابراز تأسف و ترحم میکنم که یکدیگر را به غیر مسلمان بودن روی این موضوع متهم کردند. این حق یک مسلمان است تا سوال کند و با منطق موضوعی را مورد بحث قرار دهد، اسلام به معنای تقلید کورکورانه از هر موضوع و هر بحث و موعظه نیست و افتادن به پای آنکه ادعا کرده بر او معجزه شده است، اگر خداوند میخواست که ما صحبت هر کسی را که خود را مقلد دین میداند پیروی کنیم به ما منطق نمی داد، لطف کرده از مغز خود استفاده کنید تا مسلمانها دچار این بدبختی های که گریبان گیرآنها شده است؛ نگردند. سوال من این است که چرا معجزه های ادعایی حالت تکراری و تقلید شده گی دارد، زمانی یک کودک در اروپای شرقی بعد از تب، گویا آیات قران بر بدنش نقش بست، حالا در افغانستان هم همه تب میکنند و اسمای مقدس بر انها نقش میبندد، فکر نمی کنید این نوع کاپی و تقلید و کوشش برای فریب مردم باشد، آیا خداوند معجزه های خود را تکرار میکند، معجزه همیشه یکبار بر یک فرد به یک شکل اتفاق می افتد نه اینکه بر ده ها نفر و به عین شکل، در بدن آن کودک گویا آیات بشکل کمرنگ که به نظر میرسد از آمدن خون بر سطح پوست باشد نمودار میشود و اینجا در وژمه، این اسما چرا بلعکس و چرا با این رنگ سرخ تند که نه خون است، نه تحول رنگ پوست، بر صورتش نمودار شده است، چرا محل اسم ها در تصاویر بعدی تغیر کرده و بشکل درست نوشته شده است، چرا اسمی که بر دست او نقشه بسته بیشتر به یک نقاشی میماند تا ظهور نام طبیعی بر پوست یک فرد؟. شما مسلمان هستید، دین شما بر اساس منطق و رهایی شما از توحش زنده به گور کردن انسانها بنا نهاده شده است، پیامبر شما توصیه میکرد که علم و دانش را بیاموزید، در قران سریعا در مورد حد و مرز احتمال معجزه به تفصیل معلومات داده شده است، لطف کرده منطقی شوید، با بم گذار های انتحاری وجنایات لرزانندهء جهادی و طالبی و القاعده ای و امثال شان به اندازه کافی بر جامعه و برخود دین ؛ تحت نام دین جفا رفته است، در واقع همه دست به دست هم داده دین اسلام را به تباهی کشانیده است، برای باز گشت نام نیک و بهبود هویت این دین کوشش کنید، اینقدر ساده به هر که آمد و خود را معجزه گر و نماینده خدا و مقدس و عالم دین معرفی کرد؛ فریب نخورید، وگرنه
روزگارمان از آنچه هم که است بدتر خواهد شد
http://www.facebook.com/permalink.php?id=346453785286&story_fbid=10152067780175287 پزشک: والدین داغستانی بر پوست نوزاد خود آیات قرآن مینویسند “لودمیلا لوس” رییس بخش علمی – مشاوره ای انستیتوی ایمنی شناسی روسیه به «ریا نووستی» گفت: نوشته هایی از قرآن کریم که بر روی پوست بدن نوزاد نه ماهه داغستانی پدیدار می شود، به احتمال قوی از طریق تاثیر مکانیکی و یا شیمیایی بر روی پوست وی بوجود می آیند. وی گفت: از نظر پزشکی این مسئله (بوجود آمدن خود به خود نوشته بر روی پوست) امکان پذیر نیست و هیچ اساس علمی ندارد. به گفته وی، به احتمال قوی والدین برای جلب توجه جامعه، بر روی پوست نوزاد خود موادی می مالند که پوست آن را تحریک می کند. وی تاکید کرد: بعنوان مثال موادی مانند فلفل، نمک و یا برخی از داروها در اثر ارتماس با پوست قدرت نفوذ پذیری را زیاد کرده و باعث گشادی رگ ها می شوند. به همین دلیل ممکن است روی پوست این نوزاد لکه های قرمز و مشابه آن بوجود آید. وی همچنین تاکید کرد که ممکن است این نوزاد به بیماری “درموگرافیزم” (Dermographism)- واکنش برونی است که در اثر فشار بر روی پوست بوجود می آید- مبتلا باشد. کسانی که تا این حد پوست حساسی دارند می توانند با انگشتان و یا اجسام غیر نوک تیز خطوطی بر روی پوست خود حک کنند. پزشکان خاطر نشان می کنند که باید این کودک تحت آزمایشات و تحقیقات علمی قرار گیرد و فقط پس از آن می توان با اطمینان گفت که دلیل این امر چیست. مسکو، 24 میزان / مهر 1388، خبرگزاری «ریا نووستی» http://pe.rian.ru/society/havades/20091016/123549486.html
این بخش را فقط علمای نامنهاد و ملا امام ها بخوانند:
یک ملا امام به تجاوز جنسی بر یک دختر ده ساله متهم شد
مقام های امنیتی افغان می گویند که یک ملا امام پس از آن که به تجاوز جنسی بر یک دانش آموز ده ساله دختر در روز دوم ماه مبارک رمضان در شمال کشور، متهم شد، از سوی این نیروها بازداشت شد. این ملا که از سوی وزارت داخلۀ کشور مولوی سید احمد نامیده شده است، به روز شنبه پس از آن نیروهای امنیتی بازداشت شد که باشنده گان محل در روستای ایبک، ولایت سمنگان وی را با همین دختر ده ساله گرفتار کردند. پولیس می گوید که این دختر در حال حاضر در بیمارستانی زیر درمان قرار دارد. در همین حال، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، افزون بر محکوم کردن این رویداد، این را یک رویداد وحشتناک از سوی طبقه یی که مردم افغانستان به آنان احترام فراوان دارد، می خواند. همزمان با این، فرخنده زهرا نادری، نمایندۀ مردم در مجلس نماینده گان کشور، افزون بر آن که این رویداد را به شدت محکوم می کند، از مقام های مسؤول خواهان پیگیری جدی این رویداد شده است. گفتنیست که در سال روان میلادی، زنان افغان، گواهان خشونت های گوناگون بوده اند که در مقایسه با سال های پیش، میزان این خشونت ها افزایش یافته است. اما، عاملان چنین رویداد ها، به ندرت به پنجۀ قانون سپرده شده اند.
این هم شمه ای از مدارک جنایاتی که علمای!!!؟؟؟ افغانستان در برابر آن سکوت کرده اند:
ملا امام یک مسجد به اتهام تجاوز بر یک دختر دستگیر شد
وزارت امور داخلهء افغانستان امروز از دستگیری یک امام مسجد به اتهام تجاوز بالای یک دختر 16 سالهء مکتب خبر داده است.این وزارت در اعلامیهء گفته است که مولوی سید احمد باشندهء ولسوالی درهء صوف و امام مسجد حوزه اول شهر ایبک مرکز ولایت سمنگان به اتهام تجاوز بر شاگردش دستگیر شده است.
غلام محمد سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت سمنگان در مصاحبهء به رادیو آزادی گفت: مولوی سید احمد شام روز یکشنبه به همکاری مردم منطقه در منزل این دختر مکتب، دستگیر شده است. سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت سمنگان گفت که مردم منطقه این ملا امام را زمانی که مسجد را ترک می کرد، مخفیانه تعقیب کرده و به پولیس اطلاع دادند. غلام محمد خان سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت سمنگان اضافه کرد که مردم در مورد این امام از قبل مشکوک بودند. زیرا او سابق هم به چنین اعمال متهم بود. در این اواخر قضایای تجاوز جنسی در افغانستان بخصوص در ولایات کنر، بلخ و اکنون در سمنگان گزارش شده اند، اما نگرانی ها وجود دارند که عاملان این جنایات به ندرت مورد مجازات قرار می گیرند.
http://da.azadiradio.org/content/article/24654545.html
يک ملا امام به ظن تجاوز جنسى بر دو زن بازداشت شد
by وحيدالله
onJan 30, 2010 – 13:30
شهر کندز
آژانس خبری پژواک، ١٠ دلو، ١٣٨٨
پوليس ميگويد که يک ملا امام را به ظن تجاوز جنسى بر دو زن در ولسوالى امام صاحب ولايت کندز بازداشت نمودند.
سمونوال عبدالقيوم ابراهيمى قوماندان امنيۀ امام صاحب، از وى بنام ملا رحمت الله نام برده، به آژانس خبرى پژواک گفت که وى در مسجد قريۀ بايکۀ امام صاحب امامت ميکرد و روز گذشته، بازداشت شده است.
ابراهيمى افزود که ملا رحمت الله، يکى ازمظنونين تجاوز براين دو زن خوانده شده است.
قوماندان امنيۀ امام صاحب ميگويد که ملارحمت الله؛ از جملۀ خويشاوندان قوماندان سرباز، يکتن از قوماندانهاى سابق جنبش ملى بوده و محمد اعظم شوهر يکى از اين زنان نيز، ملا رحمت الله را در قضيۀ تجاوز دخيل ميداند.
محمد اعظم سه روز قبل به آژانس خبرى پژواک گفته بود که درمجموع چهار نفر مسلح مربوط قوماندان سرباز بر خانم او و خانم برادرش تجاوز جنسى نموده اند.
وى که باشندۀ قريۀ بايکۀ ولسوالى امام صاحب است، ميگويدکه اين افراد، ساعت ١٠ شب دروازه را کوبيدند؛بعداز آنکه آنها دروازه را باز نکردند، يکتن از بالاى ديوار داخل خانه شد و قفل را با قنداق تفنگ شکستاندو بعداً سه نفر ديگر داخل آمدند.
به گفتۀ محمد اعظم،اين افراد آنها را باقنداق تفنگ و مُشت و لگد لت وکوب کردند؛ دست هاى او و برادرش را بستند و در يک خانه انداختند و برخانم هاى آنها تجاوز کردند.
خانم برادر محمد اعظم که طفلش را در آغوش داشت و ميگريست، نيز ادعا کرد که
يکتن از افراد مسلح، ميل تفنگ را به دهن او گذاشت و درمجموع چهار تن بر او و خانم ايورش تجاوز نمودند.
فاميل مورد تجاوز قرار گرفته ادعا ميکنند که قوماندان سرباز، از چندى بدينسو به حيث قوماندان اربکى در امام صاحب توظيف شده است و بايد عاملين مجازات شوند.
اربکى به آنعده از مردم محل اطلاق ميشود که در چوکات دولت، رسماً وظيفه ندارند، اما در بدل اخذ پول و سلاح از دولت در برابر مخالفين فعاليت ميکنند.
معلم جمعه خان ولسوال امام صاحب نيز ميگويد که يکتن از خويشاوندان قوماندان سرباز، با سه تن ديگر مرتکب تجاوز بر اين دو زن شده ؛ اما از آنها نام نبرده است.
قوماندان سرباز، تجاوزبراين دو زن را ميپذيرد؛ اما ادعا ميکند که افراد او بر آنها تجاوز نکرده و او حاضراست با جانب دعوى کننده به هر مرجعى که عارض شود، برود و در اين رابطه دفاع نمايد.
با اين حال، محبوب الله سعيدى سخنگوى والى کندز ميگويد که تلاش آنها جهت رديابى و دستگيرى سه مظنون ديگر جريان دارد.
وى خاطر نشان ساخت که څارنوالى و نيروهاى امنيتى ،جداً کار ميکنند تا عاملين آن به زودى دستگير و به پنجۀ قانون سپرده شوند.
http://www.pajhwok.com/en/node/89040
یک ملا امام مسجد در غزنی بازداشت شد
طالبان در مساجد سنگر می گیرند. به گزارش خبرگزاری بست باستان ریاست امنیت ملی غزنی از بازداشت یك ملا امام مسجد و یك قاچاقچی مواد مخدر خبر میدهد. امیر شاه سادات، رییس امنیت ملی غزنی در یك نشست خبری گفت كه این ملا امام در یكی از مساجد ولسوالی قرهباغ غزنی وظیفه داشت و در نتیجۀ عملیات پاك سازی نیروهای امنیت ملی به جرم فعالیتهای تخریبی در برابر دولت و همكاری با طالبان بازداشت شد. به گفتۀ او، این ملا امام به جرم خود اعتراف كرده و گفته است كه به تازه گی با نیروهای طالبان ارتباط برقرار كرده و فعالیت های ضد دولت را آغاز كرده است. در همین حال، رییس امنیت ملی غزنی از بازداشت یك قاچاقچی مواد مخدر در این ولسوالی نیز خبر داده، میگوید كه این فرد با شش صد گرام هیروئین بازداشت شده است. ولسوالی قره باغ در 48 كیلومتری جنوب شهر غزنی موقعیت دارد كه گروه های مخالف دولت همواره در آن فعالیت دارند. رحیمی – غزنی
http://razaqmamoon.blogspot.dk/2012/01/blog-post_5534.html
با بازداشت یک ملا به اتهام تجاوز جنسی ، بحران جرائم جنسی مساجد در آغاز ماه رمضان باز بالا گرفت ـ
آمار روزافزون شکایت از ملاها به علت تجاوز و آزار جنسی علیه کودکان و زنان باعث شده است که مساجد به عنوان نا امن ترین مکان برای زنان و کودکان در جوامع گوناگون معرفی شوند.این آمار در رمضان بالا می رود. مساجد اسلامی چه در داخل کشورهای اسلامی و چه در کشورهای دیگر در طی سالهای اخیر به کرات با اتهام تجاوز و افتضاحات جنسی روبرو بوده اند. بیشتر موارد شکایات مطرح شده جنسی از مساجد مربوط به آزار و اذیت کودکان می باشد. آمار این موارد در ماه رمضان به نحو معنی داری افزایش می یابند. در تابستان سال گذشته بود که یکی از رهبران مذهبی مسلمانان ایالت انتاریوِ کانادا به نام “محمد مسرور” به جرم تجاوز به دختران و پسران خردسال بازداشت شد (۱۸ اگوست2011). مسلمانان تورنتو محمد مسرور را امین و مورد اطمینان جامعه مسلمان میشناختند که در خانهاش آموزش قرآن میداد! تا امروز ۱۳ قربانی او مشخص شدند که به گفته پلیس تورنتو بیشتر هستند و نه تنها در کانادا که از آمریکا، آلمان، فرانسه، لهستان و بنگلادش هم میتواند افراد دیگری باشند. در ماه فوریه همان سال خبر محاکمه و محکومیت “محمد حنیف خان” امام 42 ساله مسجدی در لندن به جرم تجاوز جنسی به دو پسر بچه 12 ساله و 15 ساله در مطبوعات منتشر شد (دیلی میل آن لاین – دوم فوریه 2011). آمار روزافزون شده میرود.
http://balatarin.com/permlink/2012/7/30/3102728
بازداشت ملا امام مسجد با دو واسکت انتحاری در فراه
مقام های پولیس در ولایت فراه از بازداشت پنج تن از جمله ملا امام مسجد ناحیه چهارم شهر فراه به اتهام طراحی حملات انتحاری و انفجاری خبر می دهند.
یک مقام پولیس در این ولایت می گوید: در جریان یک عملیات از قبل تعین شده پنج تن که باشندگان قریه خوست ولسوالی خاک سفید می باشند به اتهام همکاری با مخالفین مسلح دولت و امنیت داخلی بازداشت شدند
http://www.heratpaper.com/?p=10823.
وی می گوید: در بین افراد بازداشت شده ملا امام آن منطقه نیز بازداشت شده و از منزلش دو واسکت انتحاری نیز بدست آمده است.
این مقام امنیتی که نخواست نامش فاش شود گفت چندی قبل نیز یک تعداد افراد مشکوک به اتهام طراحی حملات انفجاری و انتحاری از سوی پولیس و اردوی ملی بازداشت شدند.
بنا به اظهارات وی : تحقیقات از افراد بازداشت شده آغاز شده است.
یک ملا امام به تجاوز بالای دو دختر متهم شد
باميان: یک ملا امام مسجد در ولسوالی میرامور ولایت دایکندی به تجاوز بالای دو دختر 13 ساله و 15 ساله متهم شده است. به گفته مرتضی قل دلشاد، فرمانده پولیس ولایت دایکندی، خانواده دختران مدعي اند كه دختران شان مورد تجاوز جنسي اين ملا امام مسجد قرار گرفته اند و ملا امام فعلا در توقیف به سر می برد. سلطان علی ارزگانی، والی ولایت دایکندی می گوید اين دو دختر نزد اين ملا امام مسجد، كه از وي نام گرفته نشده، مشغول آموزش بوده اند. به گفته وي این قضیه فعلا در حد شايعه است و تحقیقات جریان دارد.
باری دردیوان اقبال لاهوری خوانده بودم: زما بر صوفی وملا سلامی که پیغام خدا گویند ما را ولی تاویل شان در حیرت افگند خدا وجبریل و مصطفی را
به نظر می آید که در روزگار ما دیگر سخن از تاویل گذشته است. روزگار، روزگار حیرت نیست؛ بلکه روزگار شاخ در آوردن است. وقتی خبر رسانک های هیاهوگر، با خون سردی می گویند که امامی در دهکده¬یی یا درشهری به کودک دختری یا کودک پسری تجاوز جنسی کرده است دیگر شاخ در می آوری. با خود می اندیشی که پروردگارا دیگر چگونه خانواده¬یی اعتماد می کند که کودکش را نزد امامی بفرستد تا برای او« الف دو زبَر- اَن، الف دو زیر- اِن و الف دو پیش اُ ن، اّن، اِن أ ن» یاد دهد. دلتنگ می شوی وبا خود می گویی پروردگارا براین سرزمین چه نفرین بزرگی رفته است که امامش در مسجد در تبلور یک شیطان، حکم ترا زیر پا می کند و به تاراج ناموس مردمی می پردازد که در پشت سر او می ایستند و نماز می گزارند. این چه سرزمین نفرین شده است که امامش نه تنها ناموس خانواده¬یی را و دهکده و شهری را بر خاک می ریزد؛ بلکه به حریم تو و جایگاهی که مردم می آیند و برای تو سجده می گذارند نیز اهانت می کند. حال چه می توان گفت از تفنگدارانش، از اریکه نشینانش، ازدبیران، وکیلان و وزیرانش که هم خون هستی مردم را می نوشند وهم خون تجاوز بر زمین می ریزند. بنده¬گانت در این سرزمین نفرین شده حتا نمی توانند برگشت کودکان شان از مکتب تا خانه را نیز آسوده خاطر باشند. زیبایی برای دختران این سرزمین نه یک نعمت؛ بلکه یک مصیبت بزرگ است. آن که زیبا تراست بیشتر درخطر است. شعری از کریمه ویدا یادم می آید که همین مصیبت را در روزگار حاکمیت مجاهدان سروده است. شاید شنیده بود که چگونه دختری برای پاسداری از عزت خود و خانواده، خود را از طبقهء چهارم میکرورویان به پایین انداخت.
دوشيزه گان در سياه سار زير زميني ها مدفون كردند زيبايي هاي شان را و زنان در حسرت جفت هاي شان در مانده و تنها پير شدند
این واژه ها چقدر شکیبا اند که بزرگترین جنایت¬ها را نیز روایت می کنند. می شنوی که در سمنگان، در درۀ زندان، فیض محمد نام، ملا امامی که نفرین به نامش باد به کودک دختری تجاوز جنسی کرده است. امامی که ساعتی پیش در محراب در برابر خدا ایستاده و با خدای خود سخن گفته وبا او تعهد بنده¬گی کرده و از او صراط مستقیم خواسته وانبوهی مردم را نیز در پشت سر داشته، چگونه یکی ویک بار خدا را، دین و پیمبر را فراموش می کند وبر می خیزد به کودکی تجاوز می کند. شاید سالها پیش نادرنادر پور این سطر ها را برای چنین امامی سروده بود:
حضور قلب من از من رمیده بود ونماز به بازی عبث لفظها بدل شده بود
و لفظها همهگی از خلوص خالی بود
البته این نخستین بار نیست که چنین ماجرا هایی را می شنویم. بلکه بر اساس گزارش رسانهها پیش از این نیز چنین رویداد های شرم آوری به وسیلهء شماری از امامان مساجد نیزصورت گرفته است.
هرچه بگندد نمکش می زنند وای از آن روز که بگندد نمک
می شنوی که امامی در شهر کابل گروه انتحاری قبایلی را در مسجد جای داده و او را در کشتار شهروندان کابل در یک روز جمعه یاری رسانده است، مگر حیرت می کنی! نه شاخ در می آوری. او در روز های که این گروه انتحاری را به حساب آب و نان مردم مهمانداری می کرد و در پنج وقت نماز با آن که واژهگان مقدس قرآن را بر زبان جاری می کرد، مگرذهن و حضور قلبش با خدا بود یا با شیطان! پرسش این جاست که اگر کسی صادقانه پنج وقت در برابر خداوند به عبادت می ایستد، چگونه امکان دارد که کشتار بندهگان بی گناه خدا را در مسجد برنامه ریزی کند! یا این که در مسجد در پیوند به تجاوز جنسی بر کودکی بیندیشد. روزگار چقدر ناهموار است که حتا در مسجد هم نمی توان در امن بود. کسی که تو به او اقتدا کرده ای نمی دانی تا ساعت دیگر به چه جنایتی دست می یازد، یاهم کسی که در کنار تو در صف ایستاده است می هراسی که مبادا واسکت انتحاری در زیر پیراهن داشته باشد!
این سخن را شنیدهام که داکتر شریعتی گفته است: «دوست دارم در خیابانی قدم بزنم و به خدا بیندیشم نه این که در مسجدی باشم و به کفشهای خود بیندیشم.» این سخن به اندازء یک کتاب آموزنده است. ما پیش از آ ن که در مسجد درصف قرار گیریم در اندیشهء کفشهای گل آلود و نا پاکیزهء خودیم ورنه کفش های خو د را پیش روی خود در مسجد نمی گذاریم. تا به مسجد می رویم بیشتر به سرنوشت کفشهای خود می اندیشم. این پرسش به میان می آید که کسی اگر با خدای خود سخن گفته و خلوص بندهگی در دل داشته باشدٰ چگونه امکان دارد تا گامی از مسجد به بیرون می گذاردٰ کفش نماز گزار دیگری را بدزدد! این روز ها در مسجد تنها سرنوشت کفشها دغدغهء ذهنی ما را نمی سازد؛ بلکه سالهاست تا به مسجد می رویم به انتحاری نیز می اندیشیم. تازه باید به این امر نیز بیندیشیم که امام ما کیست؟ از کجا و چگونه آمده است و با چه اعتمادی می توان به او اقتدا کرد، آیا سزاوار اقتدا است؟ قومی که رهبر و امام خود را نشناسد، به رهبر و امام خود اعتماد نداشته باشد، هیچگاهی به سعادتی نخواهد رسید.
مسجد در اسلام هم جایگاه عبادت بوده و هم جایگاه سیاست. پیمبر در مسجد می بود نه تنها برای عبادت ؛ بلکه برای رهبری جامعه نیز. در تجاوز بریتانیا و شوروی هرمسجد خود یک هستهی مقاومت وجهاد بود، امام پیشوای مردم دانسته می شد. اما امروزه درکنار فروپاشی هزاران ارزش انسانی واجتماعی وفرهنگی در کشور، ارزشهای دینی نیز فرو می ریزند.
بدبخت ترین ملت و بد بخت ترین قوم آنهای اند که باور ها و ارزش های دینی و اجتماعی و فرهنگی خود را از دست میدهند و بدینگونه ازهویت تهی می شوند. جامعهء بدون هویت رهبران و پیشوایان بی هویت دارد. رهبر خود را نمی شناسد که از کجا و چگونه آمده است! جامعهء بدون هویت امام خود را نمی شناسد. جامعهء بدون هویت درون و معنویت ندارد، جامعهء بدون هویت جامعهء گزافه گوی است که همه چیز را و حتا تاریخ و علم را با بی هویتی خود اندازه می گیرد. جامعهء بدون هویت خير را نمی شناسد چون خیر از نظر آنان همان چيزی است که به سود آنان است و چنین است که تنها لذت، کامرانی و سلامتی تن را خير می شمارند. جامعهء بدون هویت، گمراه، عوامفریب و دروغ پرداز است. چنین است که جامعهء بدون هویت با سعادت حقيقی بيگانه است. چون پیوسته در پی لذت حسی و شهوانی است. جامعهء بدون هویت به تعبیر حکیم ابو نصر فارابی همان مدینهء ضاله یا مدینهء شقاوت است.
وقتی طالبان و گروههای هراس افگن ما را دربازار می کشندٰ وقتی مساجد ما را به حمام خون بدل می کنند، و قتی تکیه خانههای ما را در ماه محرم به کربلای دیگری بدل می سازند. وقتی زنان این سرزمین را به بهانههای گوناگون تیرباران می کنند و یا هم با انفجار انتحاری آنان را می کشند . خبر نگاران و معلمان ما را سر می برند. دانشجویان ما را مسموم می سازند و می کشند. بر رستوانت ها شبخون می زنند. جوانان کار گری را که در جستجو کار آوارهء ایران اند به گونهء گروهی سر می برند. رییس جمهور همچنان بر برادر خواندهگی خود با آنان تاکید می کند. طالبان می کشند و رییس جمهور با آنها تجدید برادر خواندهگی می کند. بعد از زبان یکی از رهبران تنظیمی در گفتگویی می شنوی که اگر چنین چیز های به هدف اسلام صورت می گیردٰ درست است. آیا این گفته خود فتوای بر مشروعیت تروریزم نیست؟ آیا چنین گفته ای نمی تواند در جماعت علمای دینی در کشور تکانهیی پدید آورد تا بر خیزند و یک صدا فریاد زنند که زنهار اسلام با چنین اعمالی نه تنها موافق نیست؛ بلکه دشمن است.
چگونه می توان انتحار را به هدف کشتن دیگران از منظرگاه های اسلام توجیه کرد؟ مشروعیت دارد یا نه؟ آیا سکوت در این مورد نوعی موافقت است یا هم بیانگر نوع هراس! تاریخ همه چیز را به حافظه خواهد داشت. تاریخ دادگاهیاست که هیچ کس را از آن گزیری نیست. پیش از آن که در دادگاه خداوند قرار گیریم این تاریخ است که ما را به دادگاه خود فرا می خواند! در این دادگاه کوچکترین لغزش رهبر و پیشوار بزرگترین عوقبت را در پی خواهد داشت. برای آن که لغزش رهبر ، لغزش پشوا وامام، لغزش همهگانی را و لغزش جامعه را وفرو پاشی ارزشهای دینی را در پی دارد. چنین به نظر می آید که ما از سالها بدینسو از چنین درد جانکاهی رنج می بریم.
پرتو نادری
http://jawedan.com/index.php/1389-03-26-19-12-4/5060-1391-05-12-08-43-26
پنجاه سال حبس مردی به اتهام تجاوز جنسی بر دو دختر خردسال و یک زن!
چهارشنبه 11 اسد 1391
دادگاه ابتدایی ولایت هرات یک مرد به اتهام تجاوز جنسی بر دو دختر خردسال و اقدام به تجاوز بر یک زن، به پنجاه سال حبس محکوم کرد.
افغانستان اکسپرس/هرات: این مرد که باشنده ولسوالی پشتون زرغون هرات است دو ماه قبل بر دو دختر خردسال به نام های فریحه یازده ساله و روشن هشت ساله که مشغول چراندن گوسفندان شان بودند تجاوز جنسی کرده است.
وی پس از تجاوز بر این دو دختر خردسال فرار نمود. دختران یاد شده پس از تجاوز چندین روز در شفاخانه بستر بوده است.
این مرد سی و پنج ساله مدتی پس از تجاوز بر این دو دختر، اقدام به تجاوز بر یک زن رهگذر نموده که از سوی پولیس و با همکاری مردم محل بازداشت گردید.
غلام رسول منصور رئیس دادگاه ابتدائی شهری هرات همه شاهدان و قربانیان این رویداد را فراخواند و این افراد در برابر هیئت قضات برضد این مرد شهادت دادند
دو دختر خردسال نیز با حضور در جلسه عمومی دادگاه خواستار مجازات شدید بر مرد متجاوز گردیدند.
هیئت قضایی دادگاه ابتدایی هرات پس از شنیدن شهادت قربانیان و دفاعیه متهم، این مرد را به پنجاه سال حبس محکوم نمود.
قابل ذکر است که فرد متهم در جلسه عمومی دادگاه ابتدایی هرات تمامی اتهامات وارده را رد می نمود.
از چندی بدین سو آمار تجاوز بر کودکان در سطح کشور سیر سعودی را به خود گرفته است که این موضوع نگرانی شدید نهادهای مدافع حقوق زنان و حقوق بشر را در پی داشته است. چندی پیش نیز یک ملا امام مسجد در سمنگان در هنگام تجاوز بر یک دختر بازداشت گردید.
همچنان سه روز قبل در ولایت هرات نیز مردی پس از شش سال تجاوز بر دخترش و پس از شکایت دختر به پولیس، بازداشت گردید.
فریحه 8 ساله و روشن 11 ساله دو دختری که هنگام چراندن مواشی شان از سوی مردم متهم مورد تجاوز قرار گرفته است.
وزارت حج و اوقاف و ریاست های مربوط آن
حامی تجاوزات جنسی است
تجاوز جنسی محمد علی ” صداقت” ملا امام مسجد ولسوالی میر امور بالای دو دختر ازین ولسوالی که به تاریخ 10 حوت 1388 از طریق رادیو محلی ولایت دایکندی و بعدا توسط دیگر رسانه ها پخش گردید. ریاست حج و اوقاف ولایت دایکندی نسبت به این خبر عکس العملی نشان داده و تاریخ 11 حوت 1388 متنی را بدین شرح انتشار داده که در شماره (352) هفته نامه ” مشارکت ملی – ارگان نشراتی حزب وحدت اسلامی افغانستان ” به چاپ رسیده است: ” در رابطه به پخش اخبار تجاوز فردی بنام محمد علی بالای یک دختر از ولسوالی میرامور که در برنامه خبری شامگاه مورخ 10/12/1388 توسط رادیوی محلی دایکندی و ولسوالی میرامور صورت گرفته و به رسانه های جمعی داده شده و به حیثیت ملا امام مسجد ولسوالی میرامور جلوه داده شده تا حیثیت دینی نوع روحانیت را لکه دار نماید. ریاست ارشاد حج و اوقاف به صدق و کذب قضیه کاری نداشته و جنایت را به هرشکل آن محکوم نموده و پیگیری آنرا از صلاحیت مراجع عدلی و قضائی میداند. اما مطابق احکام کلی اسلام اشاعه فحشاء خود فحشاء بوده و مطابق ماده (5) فقره (3) قانون منع خشونت علیه زن انتشار چنین قضیه از رسانه مخالف کرامت انسانی زن بوده ، و خود، خشونت محسوب میگردد. و نیز انتساب متهم را بنام ملا امام مسجد میرامور مغرضانه و توهین آمیز تلقی نموده و شدیدا تقبیح مینماید و بدینوسیله رسانده میشود که شخص متهم به هیچ وجه ارتباط به ائمه مساجد ریاست ارشاد حج واوقاف ، شورای علما و حوزه های علمیه نداشته و صبغه روحانی ندارد. ” ( حاج احسانی – سرپرست ریاست ارشاد حج واوقاف) ریاست حج و اوقاف از تجاوز جنسی بالای دو دختر جوان عصبانی نیست ، عکس العمل شدیدش بخاطر این است که قضیه تجاوز جنسی از طریق رسانه ها پخش گردیده و جنایات آخندها ازین طریق در سطح کشور فاش گردیده است . او معتقد است که پخش این خبر ” حیثیت دینی نوع روحانیت را لکه دارمی نماید.” وی برای دفاع از “حیثیت دینی علماء ” رسانه ها را متهم به فحشاء نموده و میگوید که :” مطابق احکام کلی اسلام اشاعه فحشاء خود فحشاء بوده و مطابق ماده (5) فقره (3) قانون منع خشونت علیه زن انتشار چنین قضیه از رسانه ها ، مخالف کرامت انسانی بوده و خود خشونت محسوب میگردد.” سرتا پای متن فوق دفاع از ملا امام مسجد بوده و درهیچ جا عملش مورد نکوهش قرار نگرفته و فقط برای تبرئه دیگر جنایتکاران میخواهد ازین طریق رسانه ها را محدود نموده تا بار دیگر جنایتکار و متجاوزین به حقوق زنان را افشاء نکنند. به همین خاطر است که عمل رسانه ها را ” شدیدا تقبیح ” نموده است. درحالیکه این اولین جنایت روحانیون نبوده ونیست. چندین مرتبه تا حال این تجاوزات صورت گرفته ، البته گوشه ای از جنایات شان توسط رسانه ها پخش میگردد و اکثر آنها یا به مرجع اطلاع داده نمیشود و یا اینکه توسط مراجع عالی رتبه سانسور میگردد. دو تن از شیوخ شهر هرات به جرم زنا توسط شیخ مجیب الرحمن در یکی از خانه های گازرگاه د رمقابل چند تن مورد پرسش قرار میگیرد. بعد از توبه نمودن شیوخ آنها را آزاد میگذارد تا بکار دعا خوانی خویش ادامه دهند. در شماره نهم نبرد زن تجاوز جنسی خطیب مسجد جامع ” تلاب” بالای یک پسربچه و تجاوز جنسی مولوی قریه اسحاق سلیمان بالای زن برادرش و همچنین تجاوز مولوی دیگری بالای دختر خواهرش که هر سه نفر به جرم خویش اعتراف نموده بودند و مدتی زندانی بودند اما ” شورای علماء ” نام نهاد از پخش این خبر جلوگیری نمود، هیچگاه از طریق رسانه ای پخش نگردید ، فقط از طریق نبرد زن چهره خائینانه شان برملا گردید. به همین ترتیب در شماره دهم ازدواج رسمی آقا سید قاسم شاه مشهور به آقای تریاک که از شیوخ معتبر هرات است با دختر خوانده اش که از سن شش سالگی او را بزرگ نموده بوده بر ملا و افشاء گردید، به همین ترتیب تجاوز سرپرست ” دارالتادیب” ولایت بادغیس همراه پسرش بالای یک دختر جوان که باالفعل دستگیر میگردد و هزاران نمونه دیگر وجود دارد که این آقازاده ها در صف جنایتکاران ایستاده اند و از جمله بزرگترین ستمکار و متجاوزین جنسی به زنان میباشند. آقای حاج احسانی دست به دامان ” قانون منع خشونت” علیه زن انداخته و میگوید” مطابق ماده (5) فقره (3) قانون منع خشونت علیه زن انتشار چنین قضیه از رسانه ها مخالف کرامت انسانی بوده و خود خشونت محسوب میگردد.” کجای این ماده به نفع زنان بوده و ” قانون منع خشونت ” به حساب می آید ؟ درحالیکه این ماده سراپا به نفع مردان و بخصوص متجاوزین جنسی است. این ماده به تمام معنی پرده ساتری است بر روی متجاوزین جنسی . این ماده نه بخاطر ” لکه دارشدن حیثیت و کرامت انسانی” زن مطرح شده است بلکه بخاطر دفاع و تبرئه جنایتکاران مطرح گردیده است. زمانیکه تجاوز جنسی صورت میگیرد ، این عمل شیخ زیر نام ” کرامت انسانی زن” مخفی نگهداشته میشود. این جنایت به شنیع ترین شکلش متبارز میگردد. علت این همه تجاوزات جنسی بالای زنان نیز همین است که رژیم پوشالی و بخصوص ” شورای علما” و ” ریاست های حج و اوقاف ” و د رراس آن ” وزارت حج و اوقاف ” به دفاع از جنایتکاران برخواسته اند. ریشه اصلی این همه تجاوزات جنسی در نهاد اشغالگران امپریالیست و رژیم دست نشانده که متشکل از خاینین ملی، عناصر میهن فروش وجنایتکار میباشد نهفته است. تعفن ، فساد و گندیدگی رژیم پوشالی واربابان امپریالیستی آن به آسمان رسیده و برهمه هویدا گردیده که این مرداب باید از ریشه خشکانده شود، در غیر اینصورت قابل اصلاح نیست. تقریبا 9 سال از عمر ننگین رژیم پوشالی میگذرد ، زحمتکشان به چشم سر می بینند که رژیم دست نشانده و اربابان امپریالیستی اش به نسل کشی بی وقفه و فحشاء بی پرده مشغول بوده و روز به روز به فحشاء و کشتن انسانهای بیگناه به شکل فجیعی دست میزنند. آنها میخواهند زحمتکشان افغانستان را به برده های خاموش و بی اراده تبدیل نمایند. تمام سعی و تلاش امپریالیستها و رژیم دست نشانده به شمول تسلیم طلبان این است که تا توده ها را به هر طریقی که شده به فرمانبرداری و اطاعت و نوکرمنشی وادارند و از اعتراض و شورش شان جلوگیری به عمل آورند. انتخابات نام نهاد دور دوم ریاست جمهوری و پارلمانی رژیم بخوبی نشان داده که برعکس تقلای رژیم برای به صحنه کشانیدن مردم و دل گرم کردن آنها، رژیم پوشالی مورد نفرت و انزجار توده های زحمتکش قرار گرفته است و به فرمانبرداری و چاکرمنشی ، نه ، گفته اند. یگانه راه خروج توده های زحمتکش و بخصوص زنان ازین بن بست اتحاد و همبستگی و مقاومت علیه اشغالگران و رژیم پوشالی است . به دست آوردن آزادی فقط از طریق بیرون راندن نیروهای اشغالگر، سرنگونی رژیم دست نشانده و ایجاد دولت نوین همراه با سلب مالکیت از کمپرادوران و فئودالان امکان پذیراست. باید درین راه گام گذاشت و در راه ایجاد چنین دولتی با جان ودل ایثار و فداکاری نمود.
http://www.afghanistanrmy.org/file_haaN_Z/wazarat_hajWaawqaf_NZ14.html
دادگاه ابتدایی شهر هرات یک مرد را به اتهام تجاوز جنسی بر دو دختر خوردسال و یک زن در دادگاه علنی به پنجاه سال زندان محکوم کرد
رئیس این دادگاه می گوید که بربنیاد قانون جزای کشور این مرد باید بیست سال در زندان باشد. این مرد که باشنده ولسوالی پشتون زرغون هرات است دو ماه پیش فریحه یازده ساله وروشن هشت ساله که مشغول چراندن گوسفندان شان بودند تجاوز جنسی کرده است. اما پس از آنکه به هدف تجاوز جنسی بر یک زن حمله کرد توسط پولیس بازداشت است . ۱/۸/۲۰۱۲فریحه و روشن کودکان هشت ساله ویازده ساله ای استند که دو ماه پیش توسط توسط مرد سی وپنج ساله بگونه ای بی رحمانه ای مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند وچندین روز در شفاخانه بستری بوده اند اما این مرد پس ازین رویداد موفق به فرار شد و چند روز پس ازین رویداد بریک زن رهگذر حمله کرد وقصد داشته بر این زن نیز تجاوزکند اما باشنده گان محل مانع شدند و پولیس اورا بازداشت کرد. قضاوتمند غلام رسول منصور رئیس داد گاه ابتدائی شهری هرات همه شاهدان وقربانیان این رویداد را فراخواند واین افراد در برابر هیئت قضای بر ضد این مرد شهادت دادند فریحه وروشن قربانیان این خشونت نیز از داد گاه خواستند تا این مرد را سخت مجازات کند. سرانجام این دادگاه حکمش را اعلام نمود واین مرد را به کیفر پنجاه سال زندان محکوم کرد.
بربنیاد قانون جزای کشور از مجموع پنجاه سال زندان این مرد باید دست کم بیست سال در زندان باشد .
اما ا ین مرد همه این ادعا ها را رد می کند وخودش را بیگناه می خواند. این مرد بریک زن نیز به هدف تجاوز جنسی حمله کرده است اما این زن از چنگ این مرد نجات یافته است .
رویداد های تجاوزجنسی بر کودکان درکشور تازه گی ندارد اما کمتر عاملان این گونه رویداد ها به کیفر رسیده اند.
چند روزپیش نیز یک ملا امام مسجد در ولایت سمنگان بر یک دختر خورد سال تجاوزنمود. http://www.chadari.af/?p=1273
بازهم داستان بي پايان تجاوز
سه شنبه 27 دلو 1388 ساعت 12:14
داستان غم انگيز تجاوز برزنان كشور ما را پاياني نيست. تا زماني كـه روح زن ستيزي نزد برخي از مردان افغانستان بــــا چنان قساوتي، وجود داشته باشد و ايــــن طرز ديد و تفكر، نزد آنان كشته نشود و تا زمانيكـــه حكام دولتي، مخصوصاً ادارات حارنــــوالــــي و قضـات، اين مسئلـــــه را درد كشنده و نــاسوري ندانند و به عاملان و حاميان آنان جزاهاي سنگيني وضع و تطبيق ننمايند، نيمي از اجتماع ما نميتوانند از تحقير و بلاي تجاوز جنسي در امان بمانند.
تجاوز پسر يـــك وكيل زورمند پارلمان بر دختري در سرپل، تجاوز يك مرد بر دخترك 5 ساله در دشت برچـــــي كابل، تجاوز يك گروپ مسلح بر دختري بـــه نام رحيمه در كندز، تجاوز يك گروپ مسلح بر زنـــي در بدخشان و دهها مورد ديگر درين هشت سال، از حكاياتيست كه بايد فقط بـــــرآنـــها خون گريست؛ اما قضاي افغانستان تا حال هيچ كــــدام اينان را به اشد مجازات محكوم نـــكرده تا براي ديگران درس سختي ميبود. با توجـــه به فساد حاكم بر اداره افغانستان و اينكه زورمداران تفنگ به دست، در پس پشت اكثر ايـن تجاوزها قرار داشته، اين متجاوزان برعفت و هستي زنـــان، به زودي رها شده و به همـــان اعمال ضد انساني شان ادامه داده اند.
تجاوز چهارتـــن مسلح بر دو خانم به تاريخ دهم دلو ماه جاري در قريه “بايكه” ولسوالي امام صاحب ولايت كندز، ادامــــــه همان روند زن ستيزانه يي است كه “اعظم” شوهر يكي ازين دو زن، حكايت تجاوز بـــرخانم خود و برادرش را با اشك و آه بيان مي دارد. وي مـــي گويد كه چهار تن از افراد قومانـــــدان “سرباز”، قومانداني كه همين اكنون فرمانده گروه اربكي اين ولسوالي است، به خانه او داخل شده و بعد از بستن دست و پاي او و برادرش، به شكل گروهي بر زن او و زن برادرش تجاوز كردند! در ضمن گفته ميشود كه يكي ازاين چهار متجاوز به عفت اين زنان، ملا رحمت الله نام دارد كه امام مسجد اين قريه بوده و حال در بازداشت بـــه سر ميبرد و تلاش پوليس ولسوالي، جهت دستگيري سه متجاوز ديگر بر عفت اين زنان، جريان دارد.
با اينكه قوماندان سرباز، چنين تجاوزي بر دو زن دريــــــن ده را تاييد ميكند؛ اما از دست داشتن افراد خود در آن، انكـــار مي نمايد. اين حركت به شدت ننگين و ضد انساني، درحالي به دنبال ده ها حادثه مشابه آن در بـــرخي از نقاط كشور، به وقوع مي پيوندد كه اينك مرد 60 ساله اي در كابل، با كلكش بر يك دختر 4 ساله تجاوز كرده و طب عدلي نيز آنرا تائيد نموده است. به اين صورت ميبينيم كه نه تنها زنان شوهر دار ما مورد چنين اهانت هايـي از سوي مردان قرار مي گيرند كه دختران 4 ساله نيز از آن خلاصي ندارند.
مــــردم افغانستان در كنار تـــــمام رنج ها و بدبختي هـــــاي ديگـــري كـــه از زورمداران و لاقانوني هـاي كنوني ميكشند، برخي از آنان به اينگونه بايد نظاره گر تجاوز برعفت و عصمت زنان شان هم باشند؛ مخصوصاً از سوي آناني كه وظيفه» حفظ و نـــگهداري امنيت مردم را دارند، بسياردرد ناك است و كسي كه نتواند عفت زنان يك قريــه را نگهداري كند، چگونه توان حفظ ناموس وطن را خواهـــد داشت و در لحظه اي، آنرا به معامله نخواهد نگرفت.
به اين خاطر، دولت بايـد درين مورد بسيار جدي باشد و مقامـــات امنيتي و قضايي كشور، بيهيچ گذشتي بــــه چنين انسانهايي جزاهاي سنگيني را وضع و آنــــــرا تطبيق نمايند. اين درحاليكه يكي از شكايت هــــاي اساسـي مردم درين چند سال اين بوده؛ اما توجهي به آن نشده است و به اين خاطر، ما پيوسته و هميشه شاهد آن بوده ايم تا زمانيكه زنــــان خود به دنبال اين مسايــل نـــــگردنـــد و كميسيون حقوق بشر و نهادهاي ديگر جامعه مدني، به وظايف شان به طور واقعي عمــــل نـــكنند و صرف ياد داشت بگيرند و آمــار صادر كنند، ممكن نيست به اين خفت ها پايان داد و فضاي حداقل امني براي زنان كشور بـــه وجود آورد. چون ديده شده كه زنان و دختران ضربه پذيرترين بخش اجتماع ما بوده و بايد خود زنان، سپر قــوي براي حفظ عفت شان بــــه وجود آورند و نگذارند تا هر مرد جنايتكاري، عصمت شان را بازيچه» هوس هاي غيرانساني خود قرار دهد.
اين مبارزه بايد پيگير و قطع ناشدني باشد؛ در غير آن، نميتوان به التيام اين زخم ناسور گام مهمي گذاشت و بــــــه روزگاري رسيد كه هيچ مردي، توان بـــــــد نگاه كردن به سوي زنان را نداشته باشد؛ خواستي كــــــه براي بسياري از كشورها چنان كهنه شده كه بـــــه موزيم تاريخ سپرده شده، اما متاسفانه بـــــراي ما هنوز بر سر لوح خواست هاي اولي و اساســي ما قرار دارد و بايد آرزوي آن روز را داشت تا ما هم اين جنايت را به موزه» تاريخ بسپاريم؛ چيزيكــه فقط با به پا برخاستن خود زنان ممـــكن است و نبايد چشم انتظار، به مردان داشته باشند.
بازداشت ملا امام مسجد به اتهام تشویق نوجوانان به حملات انتحاری
پولیس در ولایت هرات می گوید یک ملاامام مسجد را در ولسوالی شیندند این ولایت به اتهام تشویق نوجوانان به حملات انتحاری را بازداشت کرده است. یک منبع پولیس هرات که نخواست نامش فاش شود گفت این ملا امام مسجد روز گذشته از داخل مسجد در قریه زیر کوه بازداشت شده و به ریاست امنیت ملی جهت تحقیقات سپرده شده است. وی گفت : حرکات این ملا امام از چندی قبل بدین سو تحت نظارت قرار داشت. وی میگوید چندی قبل نیز در ولسوالی شیندند یک تن از افراد طالبان را که قصد انتقال یک نوجوان دوازده ساله را برای اموزش حملات انتحاری داشت بازداشت و کودک را از چنگش رها کردند. بنا به اظهارات وی اخیرا طالبان مسلح از طریق برخی ملا امامان نوجوانان را تشویق به انجام حملات انتحاری می کنند. یک مسوول محلی در ولسوالی شیندند نیز بازداشت ملا امام را تائید کرد و مدعی شد که طی دو ماه گذشته چندین بار از سوی مردم محل به آنها گزارش رسیده بود که این ملا عملا علیه دولت سخنرانی می کرده است. از همین ولسوالی یک تن را به یک نوجوان ۱۲ ساله که قصد انتقال آن را به کویته پاکستان برای آموزش حملات انتحاری را داشت بازداشت کردند عزیزی
http://www.heratpaper.com/?p=14299
جان باختن دو حمله کننده انتحاری در مسجد و بازداشت ملا امام آن
دو فرد انتحار کننده حوالی ساعت ده صبح روز چهار شنبه زمانیکه در حال پوشیدن واسکت های انتحاری در داخل یک مسجد در ناحیه دوم شهر فراه بودند با انفجار آن به قتل رسیدند.
مقام های محلی در این ولایت می گویند: در این رویداد تنها هر دو انتحار کننده کشته و قسمتی از ساختمان مسجد فرو ریخته است.
عبدالروف احمدی سخنگوی زون ساحوی پولیس در غرب کشور می گوید: بررسی های اولیه نشان می دهد که این افراد قصد داشتن در روز اول ماه مبارک رمضان کاروان های نیروهای داخلی و خارجی را در شهر فراه هدف قرار بدهند.
وی افزود: پولیس تحقیقات خود را برای روشن شدن این قضیه آغاز کرده است.
در عین حال محمد فقیر عسکر فرمانده پولیس فراه می گوید: بر اساس شواهد بدست آمده یکی از افراد انتحار کننده کشته شده در این رویداد داماد ملا امام مسجد می باشد.
وی می گوید: پس از بروز این رویداد ملا امام مسجد از سوی پولیس بازداشت شده و تحقیقات جهت روشن شدن قضیه اغاز شده است.
تاکنون مخالفین مسلح دولت در این مورد اظهار نظری نکرده اند.
http://www.heratpaper.com/?p=7922
یکی از عاملان تجاوز جنسی بر یک کودک در بلخ بازداشت شد
پولیس بلخ از بازداشت یک نفر به اتهام تجاوز جنسی بر یک پسر ۱۲ ساله در مربوطات ولسوالی چمتال این ولایت خبر می دهد. پولیس بلخ می گوید این شخص روز گذشته از مربوطات ولسوالی چمتال ولایت بلخ بازداشت شده است. جنرال عبدالرزاق قادری؛ آمر امنیت پولیس بلخ به خبرگزاری جمهور گفت: شخصی به نام علی آغا که روز چهار شنبه هفته گذشته بر یک پسر ۱۲ ساله تجاوز نموده بود، بازداشت شده است. وی می گوید که این شخص به نهادهای عدلی و قضایی سپرده شده تا مطابق به قانون مجازات شود. آمر امنیت پولیس بلخ می افزاید روز چهارشنبه هفته گذشته دو نفر به نامهای علی آغا و نور آغا که برادر یکدیگر هستند، پسر دوازده ساله را مورد تجاوز جنسی قرار دادند. پسر دوازده ساله زمانی از سوی این دو نفر مورد تجاوز قرار گرفت که رمه گوسفندان خود را برای چراندن به دشت برده بود. این دو نفر با نشان دادن تفنگچه و تهدید آن بچه به مرگ، او را مورد تجاوز جنسی قرار داده است. در همین حال، این پسر در حالی که گریه می کرد گفت از دولت می خواهد که متجاوزان را به سزای اعمال شان برساند. ناصر پدر این بچه نیز از دولت می خواهد که عاملان این خشونت را مجازات کند تا عبرتی باشد برای دیگران. او ضمن ستایش از عمکرد پولیس بلخ برای بازداشت یکی از عاملان این رویداد، از پولیس خواست که فرد دومی را نیز بازداشت و به پنجه قانون بسپارد. آمر امنیت پولیس بلخ می گوید که تلاش پولیس برای بازداشت فرد دوم به نام نور آغا نیز جریان دارد. این در حالی است که چند روز پیش ملا امام یک مسجد در سمنگان نیز به جرم تجاوز بر یک دختر ۱۴ ساله بازداشت گردید.
http://da.azadiradio.org/archive/local_news/20120722/1090/2118.html?id=24652899