اولین آواز خوان « موسیقی پاپ » خانم سوسن فیروز

سوسن  اولین  آواز  خوان  موسیقی پاپ ( زن ) در «افغانستان»

در طول  تاریخ  هنرمندان  و فرهنگیان  هر کشور گفتنی ها و تظالم اجتماعی  را توسط  آرت  بیان کرده  اند. استعداد های  هنری  در همه  زمانها بیانگر  واقعیتهای  تلخ  زندگی  مردم  بوده  است ُ یونان  قدیم  توسط هنر نمایی  تیاتر دربرابر کلیسا قد علم کردُ  نقاشان  توسط  انگشتان  هنر  آفرین شان  تصاویر  جنگهای اول  و دوم  جهانی را ترسم  واز وحشت جنگ مردم جهان مطلع  ساختندُ آهنگساز و آواز خوان گفتنیهای را ذریعه  هنر شان  تقدیم  جامعه  کردند… بلی افغانستان در حال  حاضر گفتنی های  زیاد در باره جنگهای  سی ساله  دارد. جوانان عزیز ما در داخل و خارج از طریق  هنر آواز  خوانی شان پیام  صلح  برای  مردم  میدهند…. هرگاه تاریخ  گذشته  امریکا را نگاه  کینمُ تعصب  درمورد مردم سیاه  به  انداز  زیاد بود که  سیاه پوستان حق  شمولیت  به  مکتب  و بخصوص  دانشگاه را نداشتند. در سرویس  شهری  کسی  در یک  چوکی  کنار  شان  نمی  نشست ُ ظلم دولت  و مردم امریکا سیاه  پوستان امریکایی  را به فریاد  رساند و آنها بدون موزیک  در کوچه  و بازار  از ظلم ُ توهین  وحق  تلفی شان در برابر مردم  سفید پوست  فریاد میزدند  و اهسته آهسته  به موزیک  دسترس  پیدا کردند و آهنگ  های «ر پ »  موسیقی را با نوای موزیک  بگوش  سفیدان  پر قدرت  امریکایی رسانیدند و«رپ» موسیقی  پاپ  بنام موزیک  سیاه پوستان  معرفت پیدا کرد. این پاپ سرودن  بذات خود یک  مبارزه  قوی در برابر استعمار بود.
سال  «۲۰۰۴ م-  اولین  خوانند  رپ یا  موسیقی پاپ جناب کندوزی  بود که موسیقی پاپ  را به افغانستان برد. سال « ۲۰۱۲» م- یگانه خوانند « رپ » از طبقه نسوان  خانم  سوسن «فیروز»  میباشد که تجارب  تلخ هجرت در کشور ایران و پاکستان و برخورد توهین  آمیز مردم دو کشور همسابه را هنرمندانه انتقاد مینماید.  خوش بحال  فامیل  هنرپرور «سوسن  فیروز» که برای  فرزند شان  نه  تنها اجازه  هنرنمایی  داده اند بلکه  شجاعت مندانه از هنرنمایی سوسن  دفاع  مینمایند. سوسن عزیز موفقیتهای بیشتر برایت آرزو  میدارم.
برای  شنیدن روی  ویدیو فشار دهید

http://www.youtube.com/watch?v=clp0hBH3Lyg&feature=youtu.be

میگویند: جنرال دوستم مانع آغاز کار استخراج نفت حوزه شمال شده

 

                                جنرال دوستم مانع آغاز کار استخراج نفت حوزه شمال شده

شورای امنیت ملی افغانستان گفته است که ژنرال دوستم مانع آغاز کار شرکت هایی شده که در داوطلبی استخراج نفت حوزه شمال افغانستان برنده شدند. آقای فیض الله ذکی سخنگوی جبهه ملی گفته است: هدف اساسی حکومت و رهبری نظام دلسوزی برای حفاظت از ثروت های ملی نبوده، بلکه حفاظت از منافع برخی شرکا و اعضای همسو با خانواده اراکین نظام است که در (این) پروژه شریک می باشند.”

ادامه خواندن میگویند: جنرال دوستم مانع آغاز کار استخراج نفت حوزه شمال شده

ما ز یاران چشم یاری داشتیم. احمد ” سعيدي “

 

          ما ز یاران چشم یاری داشتیم.

                  احمد ” سعيدي “

  افغانها  که طبل دوستی وبرادری با برادران حاشیه مرز دیورند را زیر نام پشتون وپشتونخوا داشتند پیروزی حزب نشنل عوامی پارتی را با امید ها وآرزو های فراوان لحظه شماری میکردند تا روزی پشاور از سیطرۀ پنجابی ها سندي ها خارج وتوسط ساکنان أصلی این صوبه یعنی پشتونها برادران لر و بر خط دیورند اداره وشیرازۀ  دوستی وبرادری بین برادران دو طرف خط دیورند بیشتر از پیش مستحکم شود.سالها گذشت سر انجام نشنل عوامی پارتی بعد از سالها انتظار توانست بکمک  افغانها به پیروزی برسد حكومت را در صوبه سرحد كه حالا بنام پشتون خواه است تشكيل دهد  اما دریغ که  افغانها با استقبال خلاف انتظار از طرف برادران خویش مواجه شدند که خدمت شما تذكر داده مي شود .

ادامه خواندن ما ز یاران چشم یاری داشتیم. احمد ” سعيدي “

گوهر اصیل آدمی چگونه کشف شد و چه پیامد هایی به دنبال خواهد داشت؟

                                                                 

 گوهر اصیل آدمی چگونه کشف شد و چه پیامد هایی به دنبال خواهد داشت؟

                               – گفتار سوم –

دو پیش زمینهء تعیین کننده برای کشف و دریافت ” گوهر اصیل آدمی”

 جوانان منور و آینده ساز وطن!

هم میهنان، همفرهنگان و همنوعان گرامی و گرانقدر!

ما و شما عنقریب (غالباً طئ گفتار پنجم) همه با هم؛ گوهر اصیل آدمی را کشف و آنرا دریافت و لمس خواهیم کرد و در شعاع اعجاز آن؛ که برترین معجزهء آفرینش در زمین میباشد؛ قرار خواهیم گرفت. ولی باید قبلاً حد اقل بررسی ها را داشته باشیم که چنین امری با چه پیش زمینه ها، سوابق و امکاناتی میسر میشود؟

ادامه خواندن گوهر اصیل آدمی چگونه کشف شد و چه پیامد هایی به دنبال خواهد داشت؟

شرم ندارد اگر آمریکا پشت کرد ما بغل میکنیم

 شرم ندارد اگر آمریکا پشت کرد ما بغل میکنیم

                                   « احمد سعيدي»

 هفتۀ که گذشت برای پاکستان هفته خوبی نبود . پذیرش افغانستان من حیث عضو ناظر در ساز مان شانگهای وسر زنش کم سابقه پاکستان توسط مقامات آمریکائی سیلی محکمی بود که بر روی این ابلیس بو قلمون خورد .آمریکا در کردار وگفتار که افاده طلاق باین را میکند این جورۀ بیوفا وقدر نا شناس را از خود جدا ساخته .* اقدام نخست تحقیر زرداری در نشست شیکاگو که توسط رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت.

ادامه خواندن شرم ندارد اگر آمریکا پشت کرد ما بغل میکنیم

پیشرفت کردن را از پیشرفته ها باید بیاموزیم!

   پیشرفت کردن را از پیشرفته ها باید بیاموزیم!
بقلم  الاهه  افتخار  

 مقدمه :

ده قرن بشر اروپا زیر استبداد واستثمار پاپ و کلیسا قرار داشته  و این مالکیت  سیاسی به نا م دین و خدا  زیاد دوام نیاورد که در نهایت عشق و ایمان انسان به  پیشرفت و تمدن قویتر و جامع تر گردید  همین تحول باعث گردید تا تسلط های خشکه مقدسان سقوط کند وانسان بسوی جهان شگوفا و متمدن روی اورد. درک این مسئله تا اندازه ای برای من مشکل بود اما بعد از مطالعه و تحقیق زیاد بلاخره موفق به حل پرسشهای خود گردیدم و اینکه آیا قرون وسطی گودال راکدی ست که بین تمدن  کلاسیک و رنسانس و تمامی میراث های روم و یونان واقع گردیده ؟

ادامه خواندن پیشرفت کردن را از پیشرفته ها باید بیاموزیم!

روز پدر برای خانواده استاد همآهنگ خیلی ناگوار است

  ُ با بزرگداشت  از خدمات  هنری استاد در این روز  خجسته پدر  اندک در  معرفی  وی  میپردازم:

                                            الحاج  عبدالمحمد  همآهنگ

عبدالمحمد فرزند طلا محمد  زاده  کوچه  خواجه خوردک  «خرابات» شهر کابل سال (۱۳۱۶) میباشد.  پنچه  های  هنر آفرین  کودکان  خرابات  که زاده  دامان مادران  و پدران  هنرمند میباشند  همیشه  از کودکی  روی  پرده  های  آرمونیه  و روی  صفحه  تبله  در آهتزاز  بوده  است  و از همان  آوان  کودکی  مجالس  و محافل  را برای  وطنداران  شان نشاد بخشیده  اند.  در گذشته  های  دور که  محافل  عروسی  زنانه و مردانه از هم  جدا بودُ  کودکان خرابات برای  هنرآفرینی  در دسته  ساز زنان میرفتند و مجلس  ارایی  میکردند و درکوره  هنر  نوازه گی  وآواز خوانی  پخته  میشدندُ همآهنگ  نیز در آنزمان  کودکی  نظر به  رسم و عادات  مردم  خرابات بنام بچه طلا در دسته  های  ساز زنانه شهرت کشید.

ادامه خواندن روز پدر برای خانواده استاد همآهنگ خیلی ناگوار است

باهمکاران نو،سازمان همکاری شانگهای به یک نیرویی برای امنیت، انکشاف و ثبات تبدیل میشود

  باهمکاران نو،سازمان همکاری شانگهای به یک نیرویی برای امنیت، انکشاف و ثبات تبدیل میشود

 گرفته شده از تارنمای ستاپ ناتو

   بر گردان: دکتور جهش

     چینا دیلی/  8جون 2012

سازمان شانگهای دژَ ِامنیت و ثبات خواهد شد

 اشتراک افغانستان و ترکیه ساحه جغرافیائی تحت پوشش سازمان همکاری شانگهای راوسیع ساخته ونفوذ جهانی اش رابیشتر میسازد…..

ادامه خواندن باهمکاران نو،سازمان همکاری شانگهای به یک نیرویی برای امنیت، انکشاف و ثبات تبدیل میشود

من؛ از اقدام خانم سیمین بارکزی حمایت و بر آن مباهات میکنم!

 

سیمین بارکزی

        من؛ از اقدام خانم سیمین بارکزی

         حمایت و بر آن  مباهات میکنم!

     نوشته : محمد عالم افتخار

                         ( تبصرهء سیاسی)

  با یک گل بهار نمیشود ولی بهار با یک گل آغاز میگردد!

وبگاه «پندار» در ردیف ستاره گان کهکشان انترنیت افغانی؛ جایگاه ویژه و مزیت استثنایی دارد. سرعت اوپراتیفی اطلاع رسانی و تحلیل و تفسیر آن خاصتاً درین اواخر خیلی برازنده و تحسین بر انگیز میباشد. «پندار» غالباً سبک و ستایل گفتاری و عامیانه را به کار میبرد که گیرایی و اثر مندی مطالب آنرا متفاوت میسازد . شگفت انگیز است که این تارنما؛ عندالایجاب طی 24 ساعت چندین بار آپدیت میگردد و «مطالب جدید» در آن جابجا میشود.

ادامه خواندن من؛ از اقدام خانم سیمین بارکزی حمایت و بر آن مباهات میکنم!

پدر جان روزت مبارک

امان معاشر و فرزندش

       پدر جان  روزت مبارک

پدر ها زیاد به اولاد می اندیشد من در سال 2006 در ولایت سمنگان افغانستان به دیدار اقارب رفته بودم. ازآن سفر خاطرات شیرن چو اسطوره پر از مهر  بر سر دارم ودر حیات امروزی ام آن خاطره های شرین را سر مشق میسازم. در سمنگان روزی به دیدن  یک فامیل اقارب خود در شهر ایبک  ناگهانی رفتم. موقع صرف نان شب  بود مرا به دسترخوان دعوت کردند همراه آنها مصروف غذا خوردن بودیم پدر فامیل از بیرون آمد.ما او را به صرف غذا دعوت کردیم. بعد  از مکث گفت: (من سیر هستم دل من به هیچ چیز نمی شودچقدر خوب، امشب در خانه ما مهمان آمده کاش وقت میدانستم و ترتیبات خوب برای مهمان ما می گرفتیم.) پدر فامیل در ختم سخنانش گفت :
ادامه خواندن پدر جان روزت مبارک

پیام تسلیت شورای افغانان مقیم دنمارکبه مناسب وفات شادروان عبدالرحیم کاروال

پیام  تسلیت  شورای افغانان  مقیم دنمارک به مناسب  وفات شادروان  عبدالرحیم  کاروال 

 با تأسف فراوان خبر وفات عبدالرحیم  کاروال یک تن از شخصیتهای سیاسی – اجتماعی وطن را دریافت کردیم . شادروان کاروال که از سجایای نیک انسانی برخوردار بودند ، در تمام دورهء حیات پربار شان در خدمت میهن و مردم قرار داشتند .

شورای افغانان مقیم دنمارک در حالیکه وفات چنین شخصیت بزرگ را یک ضایعه میداند ، مراتب تسلیت خویش را به خانواده مرحومی دوستان و اقارب شان و جامعهء روشنفکری افغانستان تقدیم داشته آرزوی بهشت برین برای آن شادروان و صبر جمیل به فامیل و بازماندگانش میکند .

                               محمـد نسیم  صدیقی

                          رئیس شورای افغانان مقیم دنمارک

جناب عالي رئيس شوراي عالي صلح روي سخنم با شماست احمد ” سعيدي ”

      جناب عالي رئيس شوراي عالي صلح روي سخنم با شماست :

             احمد ” سعيدي “

 جناب عالي آقاي رباني محمد اسماعيل قاسميار مسئول روابط خارجي شوراي عالي صلح به رسانه ها گفته است رئيس شوراي عالي صلح در راه كوشش و تفاهم با مخالفين دولت افغانستان اول به عربستان سعودي ميرود بعداً به پاكستان ذهن و كنج كاوي ها در مورد اين سفر هاي تجربه شده و بي ثمر من را وا داشت تا با شما درد دلي داشته باشم جناب عالي طوریکه مشاهده میگردد محاسبه فورمول ها، تر کیب عناصر وگزینش مؤلفه ها تا مسیر حرکت  بسوی قله های صلح وآشتی در افغانستان همه بر مبنی خوشبینی های کاذب استوار است.

ادامه خواندن جناب عالي رئيس شوراي عالي صلح روي سخنم با شماست احمد ” سعيدي ”

( موسیقی میراث گنجینه یی ) مولف شریف الله

شریف الله مولف کتاب با امان معاشر

( موسیقی  میراث   گنجینه  یی  )

مولف   شریف  الله

گنجینه از میراث موسیقی ما مجموعه از گرد آورده از ژورنالست وپزوهشگر موفق کشور ما آقای شریف الله است که به شکل تذکره موسیقی گرد آورده در آن از حیات هنر های موسیقی ما در صده ها هزاره ها ی  گذشته در ساختمان نظام اجتاعی مختلف که پیشقراول هنر وساز وآواز در سطح منطقه جهان تبلور نموده وقدریت های ملی مارا حفظ وسینه به سینه ونسل به نسل انتقال داده است بیان- تصویرو آواز ثبت شده دارد.

ادامه خواندن ( موسیقی میراث گنجینه یی ) مولف شریف الله

دنبوره بابه قیران سمنگانی

دنبوره نواز قدیم بابه قیران سمنگانی

دنبوره بابه قیران سمنگانی

شمال افغانستان با داشتن شرایط خوب اقلیمی ومنابع فروان طبعی خود , انسانها را بخاطر زنده گی جلب نموده  هزار ها سال   درحفظ کلتور وتاریخ قدامت دارند.سه هزار قبل در دور حکومت شاه سمنگان  با داشتن عبادت گاه  بودای ( تخت رستم) واقع در مرکز ولایت سمنگان انسانهای ان سر زمین موسیقی وساز واواز داشتند سرود خدا پرستی وهماسی را همرا با ساز واواز می خواندند و با رقص تمثیل میکردند.

ادامه خواندن دنبوره بابه قیران سمنگانی

غلام محمد «مصور» میمنه گی پیشآهنگ هنر نقاشی معاصر افغانستان 1873 – 1935م : نوشته ُ همایون باختر یانی -June 3 rd /2012

   

  آغاجی امیر قهار(عبدالرحمن) پسرک ابجدخوانی را که ملبس به لباس مردم سمت شمال غلام محمد «مصور» میمنه گی پیشآهنگ هنر نقاشی معاصر افغانستان 1873 – 1935م  : نوشته  ُ همایون باختر یانی  -June 3 rd /2012

کشورست با درخواست دادخواهی او به نزد امیر میبرد، در عریضه بر علاوه ی درخواست تظلم، تصویر پرنده یی که بر برگ تاک انگور سیاه نشسته، توجه امیر رابه خود جلب میکند، عبدالقدوس آغاجی (بعدها اعتمادالدوله)  به امیر میگوید که این رسم کار همین پسرکست. چشمان امیر با شنیدن این حرف از حدقه برآمده، پسر را احضار مینماید و با نا

غلام محمد میمنه گی

 باوری ازو میپرسد که این رسم را تو کشیده یی؟ پسر میگوید بلی امیر صاحب! ولی او دفعهٍ دوم و سوم نیز سوالش را تکرار می کند؛ اما عین جواب را می شنود، باز هم امیرشکاک باور ندارد. پس دستور میدهد که قلم و کاغذی به پسر بدهند تا جلو چشمان همه بار دیگر چنین پرنده یی را به ترسیم  گیرد. بعد از چند لحظه با تعجب در می یابد که این شاهکار توسط  انگشتان ظریف همین بچه­ی خُرد سال آفریده شده است. پسرک غلام محمد نام داشت که امیر «میمنه گی» اش خواند و دستور داد تا تحت تربیه گرفته شود. بلی! گنجشکک زیبایی که از موطن اصلیش میمنه، به کابل تبعید شده بود؛ میخواست به سرزمینی که روزگاران زیبا و رنگین آغاز عمرش را آنجا سپری نموده بود، باز گردد؛ اما بر عکس تمنای دل کودک، او را در قفس طلائی «کوتی باغچه»ی ارگ تحت تربیه گرفتند و مجالی برای 

ادامه خواندن غلام محمد «مصور» میمنه گی پیشآهنگ هنر نقاشی معاصر افغانستان 1873 – 1935م : نوشته ُ همایون باختر یانی -June 3 rd /2012

یک پارچه شعر بر زبان اردو از : رجنی کمار پران

شعر  اردو  -از  رجنی  کمار  پران

اپنـــے احساس کا مجھــــکو اثر دو

تم ھے ھوا ھے کیا مجھکو خبر دو

ھوئے خاموش لـب ھلنے سے پہلے

مـــــلا کر لب مجھے قندو شکر دے

ملن میں دونــوں زخمی ھوگیے ھیں

مــــلا کر انکھ تو مجھکـو صبر دے

خــدایـا پھر اســـے مجھسے مــلا دو

چمکتی تازہ سـی مجھکــو سحــر دو

تبصره ای پیرامون کاندیدان احتمالی انتخابات 2014 ریاست جمهوریاحمد “سعيدي “

تبصره ای پیرامون کاندیدان احتمالی انتخابات 2014 ریاست جمهوری

احمد “سعيدي “

  درین روز ها دور نمائی انتخابات افغانستان وکاندیدان احتمالی بیشتر در انظار سیاسیون وحتی مردم چهره نمائی نموده. اشخاص ونهاد های مطرح تلاش دارند بعد ازخروج نیرو های ناتو از افغانستان جایگاه بهتری برای خود دست وپا کنند، همان است که فعالیت های سیاسی واجتماعات إعتراضی تب وتاب بیشتر گرفته، شخصیت های حقیقی وحکمی از کاندید شدن ویا داشتن کاندید ای در انتخابات آیندۀ ریاست جمهوری سخن میگویند.هر چند پیش بینی دقیق ایندۀ سیاسی افغانستان کاری

ادامه خواندن تبصره ای پیرامون کاندیدان احتمالی انتخابات 2014 ریاست جمهوریاحمد “سعيدي “

دوصدوهفتادو نوهمین سالروز تولد شاعر و متفکر خلق ترکمن مخدوم قُلی فراغی در شهر ترانتو کانادا تجلیل گردید

 دوصدوهفتادو نوهمین سالروز تولد شاعر و متفکر خلق ترکمن مخدوم قُلی فراغی در شهر ترانتو کانادا تجلیل گردید     

 دو صدوهفتاد و نهمین سالروز تولد شاعر و متفکر خلق ترکمن روز هفدهم می به ابتکار انجمن فرهنگی ترکمن های کانادا به اشتراک نمایندگان افغانستان ، تاجکستان، ترکمنستان، اوزبیکستان، ترکیه، آذربایجان، قزاقستان و  قیرقیزستان   مقیم ایالت آنتریو کانادا  در شهر ترانتو طی محفل شانداری تجلیل گردید.

ادامه خواندن دوصدوهفتادو نوهمین سالروز تولد شاعر و متفکر خلق ترکمن مخدوم قُلی فراغی در شهر ترانتو کانادا تجلیل گردید

گوهر اصیل آدمی؛ چگونه کشف شد و چه پیامد هایی به دنبال خواهد داشت؟ -گفتار دوم-

گوهر اصیل آدمی؛ چگونه کشف شد و چه پیامد هایی به دنبال خواهد داشت؟  -گفتار دوم-  « عالم  افتخار» 

یاد داشت ها و بریده های نوشتاری که تحت این عنوان عمومی می آید؛ فشردهء کتاب علمی – فلسفی میباشد که شاید مجلدات قطوری را احتوا کند.

+++++++++++++

طئ هفته که نوشتار «چگونه گوهر اصیل آدمی کشف شد و چه پیامد هایی به دنبال خواهد داشت؟» و پیام «ویژه و خاص» در رابطه با آن انتشار یافت و به ایمیل آدرس های عزیزان شناخته و ناشناخته زیادی ارسال گردید؛ خوشبختانه واکنش ها و نظراتی دریافت داشتم. به عزیزانی که الطاف نوازشگرانه ابراز داشته اند؛ صمیمانه تقدیم سپاس میدارم ولی از جمله معدودی ازعزیزان با اینکه میدانند من کی استم و دارای چه تحصیلات رسمی میباشم؛ با اصرار عجیبی خواهان اسناد تحصیلات عالی اینجانب شده و در یکی دو مورد تقاضا فرموده اند که صورت حساب شاگردی و تلمذ به یک یا چند فیلسوف مسلم معاصر را ارائه بدارم.

ادامه خواندن گوهر اصیل آدمی؛ چگونه کشف شد و چه پیامد هایی به دنبال خواهد داشت؟ -گفتار دوم-

خط اورخون و آثار مکتوبه ٔ دیگر در زبان ترکی- تتبع و نگارش:داکتر فیض الله نهال ایماق

  خط اورخون و آثار مکتوبه ٔ دیگر در زبان ترکی-  تتبع و نگارش: داکتر فیض الله نهال ایماق 

 با پخش و انتشار السنهٔ ترکی قدیم در قرنهای ( ۵-۶) میلادی، زبانهای اوزبیکی و ترکمنی که به دستهٔ زبانهای ترکی شرقی ارتباط داشت نیز بوجود آمد. آثار مربوط باین دوره که حثیت ادبیات شفاهی یا روایی دارد در بعضی از منابع چون سنگ نوشته ها، کتب و آثار علمی تاکنون محفوظ مانده و بما رسیده است. یکی از اینگونه منابع آبده های ( اورخون ) میباشد. ریشهٔ دو زبان را میتوان در آبده های « ینی سی اورخون» مشاهده کرد که در سال ( ۷۳۲) برسم الخط خاص اورخونی نوشته شده است.

ادامه خواندن خط اورخون و آثار مکتوبه ٔ دیگر در زبان ترکی- تتبع و نگارش:داکتر فیض الله نهال ایماق

      یازدهمین سال فروپاشی رژیم طالبان به پایان می رسد: طاها کوشانُ فریمونت، کایفرنیا

       یازدهمین سال فروپاشی رژیم طالبان به پایان می رسد:

طاها  کوشانُ   فریمونت، کایفرنیا    

بلاخره جرئت مردانه و عزم راسخ رئیس جمهور اوباما توانست با یک حمله برق آسا اسامه بن لادن را ازپا درآورد. که این کار مورد تأیید و خوشنودی مسلمان و گبر و ترسا و یهود هند و همه گردید. چنانیکه در 2011 درافغانستان این گروه تروریست خونریز از پا درآورده شد. سپتامبر 2011 یازدهمین سال فروپاشی رژیم طالبان به پایان می رسد ولی هنوز مردم افغانستان قربانی چانه زنی و ترازو برزمین زدنهای سیاست بازان و سرمایه داران جهان است!

ادامه خواندن       یازدهمین سال فروپاشی رژیم طالبان به پایان می رسد: طاها کوشانُ فریمونت، کایفرنیا

گوهر آدمنی چگونه کشف شد : عالم افتخار

عالم افتخار

گوهر  آدمی  چگونه  کشف  شد : عالم  افتخار

یاد داشت ها و بریده های نوشتاری که تحت این عنوان عمومی می آید؛ فشردهء کتاب علمی – فلسفی میباشد که شاید مجلدات قطوری را احتوا کند.

بنا بر سطح و ستیژ بحث؛ متإسفانه به آنعده عزیزان که مصرانه تقاضا میفرمایند؛ «ساده نویسی» کنم؛ چندان وعده و اطمینان مورد نظر شان را داده نمیتوانم.این درست است که ما همه قلم بدستان؛ با علامات مرکب شده از همان 30 حرف الفبا و اعداد 0 تا 9 میگوئیم و می نویسیم؛ ولی بسته به اینکه چه میگوئیم و چه مینویسیم؛ «ساده نویسی» فرق میکند.

 

ادامه خواندن گوهر آدمنی چگونه کشف شد : عالم افتخار

مجموعه ء از اشعار دلنشین شاعر جوان محترم « نذیر ظفر » تحت عنوان « شب یلدا » تازه از طبع برآمد.

           مجموعه ء از اشعار  دلنشین شاعر  جوان محترم « نذیر ظفر  » تحت  عنوان « شب یلدا » تازه  از طبع  برآمد.                      

    هفته  قبل  مجموعه  اشعار  محترم  نذیر  ظفر تحت  عنوان  شب  یلدا بدستم رسید ُ جناب  ظفر با اهدای  مجموعه  اشعارش که  مزین  با امضای شان  میباشدُ بنده را  افتخار  بخشیده اند  اظهار سپاس و امتنان  مینمایم.

 این مجموعه  با قطع  وصحافت مرغوب بارنگ  امیزی  شاعرانه  و جلوه  از مهتاب  چهارده  در فضای  صلح  آمیز و دل آرا با نمایش سنگ و صحرای  در پرتو  مهتاب  چهارده  که  نمایانگر سلیقه ناشرُ و آرام بخش  روان  انسانی  میباشد  خیلی دلپذیر است  در پشتی چهارم  این  مجموعه  که با فوتوی  محترم  ظفر و شمعهای  افروخته  که  نمایانگر  الهام و اندیشه  شاعرانه   شاعر شیرین  سخن  چون  «ظفر» میباشد ُ فضای  دیگریست که عطشه  خواننده  را بیشتر میسازد و در همین  پشتی  چهارم سخن از چاپ  دو  مجموعه شعر دیگر ش  بنام  های : جلوه گاه  مهرُ  شام  غزل  و مجموعه اخیر  «شب یلدا» و آثار آماده  چاپ: و مقالات داغ  با نشانی و ادرس  ناشر یادآیانی گردید است (  استانبول  — ترکیه ۱۳۹۱  خورشیدی- ۲۰۱۲ میلادی)

ادامه خواندن مجموعه ء از اشعار دلنشین شاعر جوان محترم « نذیر ظفر » تحت عنوان « شب یلدا » تازه از طبع برآمد.

دومین نشریه خانه فرهنگی مولانا در شهر ونکوور کانادا از طبع بر آمد.

محترم قیام و محترم نورزی

 دومین نشریه خانه فرهنگی مولانا در شهر  ونکوور کانادا از طبع بر آمد. 

      این  نشریه  تحت  عنوان «یادگاری  یکی ازجنبش  مشروطه خواه  افغانستان» به بزرگ داشت  از شخصیت  مشروطه خواه  جناب  الحاج  محمد کبیر  نورزی باابتکار خانه مولانا تحت ریاست (عبدالمجید قیام) با قطع  و صحافت  زیبا برنگ  آبی مزینن  با تصوریر مولانای  بزرگ  و تصاویر فرهنگیان ارجمند محترم  عبدالمجید قیام  و محترم  محمد اسحق  ثناُ محترم  معاشر و جناب  محترم  «نورزی» درحال قطع  افتتاحیه ای  خانه جدید  فرهنگی مولانا دیده میشود در قسمت  اخیر همین  صفحه ادرس ناشر چنین  بچشم  میخورد.
ناشر خانه  فرهنگی « مولانا» شهر ونکورور  – کانادا  ُ ۳۰  اپریل ۲۰۱۲ میلادی

ادامه خواندن دومین نشریه خانه فرهنگی مولانا در شهر ونکوور کانادا از طبع بر آمد.

پاسخ «۱» به عالم افتخار «یک دنیا بلاهت فقط از یک از یک ادرس

م- عالم افتخار

 پاسخ  «۱» به  عالم  افتخار  «یک دنیا بلاهت  فقط  از یک از یک  ادرس

ارسالی محمد عالم افتخار

بیش از سه هفته است که اینجانب؛ نوشتاری با عنوان «یک دنیا بلاهت؛ فقط از یک آدرس!» را به انترنیت سپردم و مانند همیشه مشکور و سپاسگذار از عزیز گرداننده گان ویب سایت های وزین افغانی استم؛ که یکی پی دیگر آنرا انتشار دادند. ادامه خواندن پاسخ «۱» به عالم افتخار «یک دنیا بلاهت فقط از یک از یک ادرس