
اخیر گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی با لحن کم سابقۀ برای جناب حامد کرزی اطمینان داده است که از رفتن امریکائیها نترسید من هستم ویا ما وطالب ها هستیم؟
هر چند حامد کرزی این حمایت پیاپی را در ظاهر نشانه حمایت ملی ومنطقوی نسبت به تصامیم عجولانه وپرخاشگرانه خود تعبیر نموده اما به زبان حال میگوید ، من ! نه مردم میترسند! مردم نه تنها از شما که از طالبان هم میترسند، مردم تا هنوز کابوس شب های تار کابل که ستاره آسمانش را تنها گلوله های فشنگی واشتین وپارچه های بم وراکت شما تشکیل میداد فراموش نکرده اند.مردم به همین دلیل دامن گرگ استکبار را گرفته اند تا از شر کم زوران پر خشم در آمان باشند از شر آنهائیکه مرد وزن را یک رقم لت میکنند.مردم بخاطر نجات از اصابت راکت های کور دامن ارباب راداررا گرفته اند که لا اقل راکت هایش با فیصدی بالای هدف را می زند.







نوشته شده توسط نورالدین مرداسی ژورنالیست الجزایری در تارنمای اوقات الشام
درین نوشته به دو مطلب اساسی اشاره میشود که هردو به سکوت معنی داروخوشباوری غیر قابل باور شخص رئیس جمهور در برابر تحولات وقضایای نا گوار کشور ارتباط دارد یکی خروج پنج ملیارد دالر از کابل بانک وثبوت 900 ملیون اختلاس ودزدی ودیگری خوشباوری رئیس جمهور نسبت به آیندۀ افغانستان بعد از سال 2014 ویا بعد از خروج نیرو های رزمی ناتو از کشور چون این دو مسئله شگفت وبی باوری ناظران اوضاع آشفته وپیچیدۀ افغانستان را در پی داشته .لذا ضروری میدانم تا نویسندگان وتحلیل گران اوضاع با درایت ودلسوزی چهل اوصاف قضیه را در آورند که چرا در برابر این اختلاسهای بزرگ و وحشتناک حرکتهای نمایشی بی نتیجه صورت میگیرد وهم رئیس جمهور بدون ابراز هیچ دلیل از پیش آمد هر اوضاع در نبود جامعه جهانی استقبال میکند؟
شاید 3 سال پیش بود که صباح هنگام در
شاید 3 سال پیش بود که صباح هنگام در جاده های شبرغان؛ گردش میکردم و به دوستی برخوردم. با پُررویی ی تحسین انگیز متوقفم ساخت و گفت:
درینجا میخوانید:
اگر دوستان فراموش نکرده باشند قبلا نوشته بودم که پیمان استراتیزیک منحیث پیمان مادر وجود ده ها قرار داد ومعاهدۀ دیگر را توجیه میکند که قرار داد امنیتی هم یکی از آن است و از قرار داد مادر یعنی پیمان استراتیژیک زائده شده ومقتضای این قرار داد وجود دوامدار قوتهای نظامی وحمایت های امنیتی را ایجاب میکند. از آنجائیکه حکومت افغانستان با بسیاری کشور ها قرار داد استراتیژیک امضا کرده امضای قرار داد امنیتی با هیچ کشوری عیب ندارد مشروط بر اینکه در قرارد منافع ملی افغانستان از جمله امنیت و استقلال وتمامیت ارضی تضمین شود. پس بهتر است بگوئیم
قسمت دوم
بازگشت پیروز مندانهء قوای امپریال و نیروهای مرئوس ازافغانستان درسال 2014
دانشمند عزیز وگرانقدرپروفیسورودکتورعلوم طب جناب عبدالرزاق سیاوش و همکارعلمی شان دانشمند گرامی جناب دوکتور محمد اسماعیل وردک!


